El Consell ha aprovat aquest divendres el contracte programa amb la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) amb una durada de tres anys, en el qual es compromet a consignar per a cadascun dels exercicis 2018, 2019 i 2020 almenys 55 milions d'euros per a la corporació en els Pressupostos de la Generalitat.
Així ho ha explicat la vicepresidenta i portaveu, Mónica Oltra, que ha explicat que aquest contracte programa també fixa la retribució de la direcció general de la CVMC, que s'equipara a la d'una secretaria autonòmica.
La Llei del Servici Públic de Radiodifusió i Televisió d'Àmbit Autonòmic de Titularitat de la Generalitat disposa en l'article 6.2 que els objectius generals i de programació continguts en el mandat marc es desenvoluparan de manera precisa a través d'un contracte programa, que tindrà una durada de tres anys i que hauran de subscriure el Consell i la corporació i informar a la comissió corresponent de les Corts.
Objectius generals
Els objectius generals es concreten a garantir una informació de qualitat; promoure i recolzar l'ús i la difusió de la llengua i la cultura valenciana; promoure el pluralisme, la diversitat i la cohesió social i igualtat entre homes i dones.
També es materialitzaran a garantir l'accés universal als continguts audiovisuals, especialment de les persones amb diversitat funcional auditiva o visual; garantir l'accés dels grups polítics i socials significatius, així com potenciar la indústria audiovisual; promoure la transició a l'economia digital.
De la mateixa manera, abastaran el foment d'una gestió racional dels horaris; la protecció de la infància i la joventut; garantir la continuïtat en la prestació del servici i la plena cobertura del conjunt del territori, així com la cooperació amb els operadors de ràdio i televisió amb llicències d'emissió atorgades per la Generalitat.
Finançament
El finançament de la CVMC tindrà un caràcter mixt, establint com a fonts de la mateixa una compensació per la prestació de servici públic, els ingressos derivats de la comercialització de publicitat, els igressos derivats d'altres activitats comercials i mercantils, pels servicis que preste i, en general, per l'exercici de les seues activitats o la cessió o venda de determinats continguts audiovisuals, així com els procedents dels productes i rendes del seu patrimoni; de les aportacions voluntàries, subvencions, herències, llegats i donacions, entre d'altres.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios