Comunitat Valenciana

DocsValència torna com a "incubadora de projectes"

  • La segona edició se celebrarà del 26 d'abril al 5 de maig i comptarà amb 75 projeccions.
  • Coorganitzat per la Generalitat Valenciana i l'Ajuntament de València, disposa d'un pressupost de 100.000 euros.
Vídeo de presentación de DocsValència
Vídeo de presentación de DocsValència
DOCSVALÈNCIA
Vídeo de presentación de DocsValència

DocsValència torna en la seua segona edició com a "incubadora de projectes audiovisuals" i amb una aposta per la faceta industrial del sector i les noves generacions. Tot açò a través de 75 projeccions -amb l'estrena de 36 documentals- i diferents activitats que inclouen formació, trobades de networking i taules redones en set seus repartides per la ciutat.

El festival, coorganitzat per la Generalitat Valenciana i l'Ajuntament de València, i que enguany compta amb una programació "única i irrepetible", ha sigut presentat aquest dijous en la Filmoteca pels directors del certamen, Pau Montagud i Nacho Navarro; el secretari autonòmic de Cultura, Albert Girona, i la regidora de Cultura del consistori valencià, Glòria Tello.

El certamen compta amb un pressupost un poc superior als 100.000 euros, dels quals 30.000 corresponen a l'aportació de l'Ajuntament.

DocsValència Espai De No Ficció, que se celebra del 26 d'abril al 5 de maig, estrenarà 36 documentals -17 valencians, 11 espanyols i vuit internacionals- i, en total, realitzarà 75 projeccions en les seues set seus, tres classes magistrals, dues taules redones, dues trobades de networking per al sector industrial i un taller de musicalització.

Més seus i formació

A més, comptarà amb un "estel convidat", Julien Tremp, conegut com 'el Orson Welles del Punk', qui ha dirigit documentals dels Sex Pistols, The Clash i ha treballat amb els Rolling Stones. El "pioner del cinema independent" exhibirà la seua cinta 'Habaneros' en el festival valencià, ha posat en relleu Navarro.

En aquest DocsValència s'amplien les seus, que estaran repartides per la ciutat: La Filmoteca, Centre El Carme, La Nau, Centre Octubre, Col·legi Major Rector Peset, Palau de Colomina i 'Docs a la plaça', en la plaça del Mercat.

A més, amb la voluntat de convertir-se en "la principal incubadora de projectes documentals de la Comunitat Valenciana", aquest certamen ha volgut enguany "transcendir l'exhibició" i, d'aquesta manera, realitzarà formació per a alumnes d'institut i professors sobre el llenguatge audiovisual en les activitats integrades en 'Educadocs'.

El director general del festival, Pau Montagud, ha incidit en la importància del festival com a lloc de trobada de la indústria audiovisual. "DocsValència té si no la major de les convocatòries, una de les més nombroses de l'Estat amb 356 documentals inscrits", ha destacat.

En aqueix sentit, el festival destina 25.000 euros per a les seccions competitives, 10.000 per a premiar les millors pel·lícules valencianes i espanyoles i 15.000 perquè la televisió pública À Punt adquirisca els drets de diverses obres. El jurat que atorga aquests reconeixements està compost per 12 persones i és, en un 90%, femení.

Creació de nous projectes i nous públics

Montagud ha explicat en la roda de premsa de presentació que "les activitats que es van a realitzar en el festival estan encaminades a reforçar la creació de nous projectes i nous públics, així com a la generació d'espectadors crítics en el món dels mitjans de comunicació massius en el qual vivim".

Navarro, director executiu de DocsValència, ha presentat una de les principals novetats de la segona edició. "'Educadocs' és un espai formatiu en el qual durant tres dies es reuniran docents i alumnes per a promoure l'alfabetització audiovisual a través del documental", ha explicat Navarro, que ha indicat que ja s'han copat totes les places amb la participació de cinc instituts i 120 alumnes.

Una altra de les novetats d'aquesta edició és que Movistar+ se suma per primera vegada al DocsValència amb la preestrena a nivell nacional del documental 'Obey Giant'. L'art de Shepard Fairey descobreix a "un dels artistes més icònics dels nostres temps", el pòster del qual per a la campanya d'Obama en 2008, 'Hope', li va fer mundialment conegut.

IVACE Internacional se suma enguany amb una acció per a impulsar la promoció exterior de les empreses audiovisuals de la Comunitat Valenciana. Aquesta col·laboració consisteix en la selecció d'experts internacionals, com José Rodríguez (Tribeca Film Institute) o Charlotte Uzu (El Films d'Ici), perquè coneguen l'oferta audiovisual valenciana.

"Una inversió necessària"

Albert Girona ha assegurat en la presentació que l'aportació pública en DocsValència és "una inversió necessària". "No volem solament un festival d'exhibició, sinó que volem parlar de la indústria. És una inversió ben feta i absolutament necessària que aposta per la cultura valenciana", ha manifestat.

La regidora de Cultura, per la seua banda, ha mostrat el seu "suport absolut" al sector audiovisual: "En una ciutat i en una autonomia on aquest sector ha patit tant, el suport a l'audiovisual és fonamental".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento