Comunitat Valenciana

La freqüència dels busos és l'aspecte pitjor valorat de l'EMT de València

  • L'enquesta realitzada per l'empresa en 2017 li dóna una nota global de 7,66, enfront del 7,69 de fa dos anys.
  • Vuit línies milloren "significativament" la seua valoració, i altres set baixen la seua nota en la mateixa mesura.
  • La seguretat i l'amabilitat del conductor són els aspectes amb millors puntuacions.
  • Malilla és el barri de València amb pitjor servei, en opinió dels usuaris.
  • Consulta ací íntegre l'Estudi de Satisfacció de Clients de l'EMT de 2017 (PDF en castellà).
Interior del primer autobús 100% eléctrico que ha puesto en funcionamiento la EMT.
Interior del primer autobús 100% eléctrico que ha puesto en funcionamiento la EMT.
20MINUTOS.ES
Interior del primer autobús 100% eléctrico que ha puesto en funcionamiento la EMT.

La freqüència de pas dels autobusos, la regularitat i la puntualitat són els aspectes que pitjor nota trauen quan es pregunta als usuaris de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de València per la qualitat del servei. En canvi, l'absència de risc de patir un robatori, d'anomalies en l'autobús i l'atenció i amabilitat del conductor són els factors més valorats.

Aquests són els índexs més destacats de l'Estudi de Satisfacció de Clients (ISC) del passat any, una enquesta en profunditat a partir de 7.630 entrevistes amb la qual l'empresa pública mesura la percepció de la qualitat entre els seus usuaris i creua les dades obtingudes amb diferents variables (edat, sexe, ocupació, motiu del viatge, títol de transport utilitzat...).

D'aquesta manera, analitza l'evolució dels mateixos per anys i per línies i obté pistes per a la millora tant puntual com a general del servei. L'informe ha analitzat 57 línies (45 diürnes i 12 nocturnes).

L'estudi llança resultats amb l'esquema de línies anterior a l'última remodelació, per la qual cosa algunes han canviat ja els seus recorreguts, freqüències o fins i tot les característiques dels vehicles. La valoració mitjana que obté en conjunt l'EMT és d'un 7,66 (sobre 10), enfront del 7,69 assolit en l'anterior onada, en 2015. És a dir, la satisfacció global es manté estable, amb un descens mínim de només 3 centenes.

Què valoren els usuaris?

Quant a l'evolució històrica, en 2001 es va situar en un 6,95, que en 2004 havia pujat fins al 7,02, en 2009 al 7,30 i en 2011 al 7,62. La nota més alta fins al moment és el 7,71 registrat en el ISC de l'any 2013.

Respecte als factors que més valoren els usuaris destaca com el millor puntuat l'absència de risc de patir un robatori (8,41), seguit de l'absència d'anomalies en l'autobús (8,12), l'atenció i amabilitat del conductor (8,11), dels inspectors (8,01) i la seguretat a bord (7,82).

En canvi, els valencians es queixen de la informació a bord, puntuada amb un 6,89 en el quart lloc per la cua, de la puntualitat (6,79), de la regularitat de pas (6,65) i de la freqüència (6,33), aquest últim el factor amb pitjor nota de tots els analitzats.

Rànquing per línies

Per línies, vuit milloren "significativament" respecte a l'onada anterior (27, 28, 30, 31, 35, N4, N6 i N7), mentre que set han empitjorat en la mateixa mesura (13, 18, 62, 81, 90, 95 i N9). Si es mira la satisfacció global per línies sense atendre a la seua evolució, hi ha 43 línies valorades per sobre de la nota que obté l'EMT en el seu conjunt i 14 que se situen per sota d'ella.

Les cinc millor puntuades són, per aquest ordre, la N5 (8,63), N7 (8,55), 27 (8,29), N10 (8,29) i N4 (8,20). En l'altre extrem, figuren com les pitjors per als usuaris les línies 73 (6,94), 62 (6,92), 13 (6,39), 14 (6,18) i 18 (6,05). El propi informe analitza possibles causes de la caiguda en la valoració i apunta a possibles incidències en algunes d'elles, com els desviaments i obres en la 13 i la 62.

L'estudi també arreplega la valoració per barris, que coincideix essencialment amb els trajectes de les línies millor i pitjor valorades. En aquest últim apartat, destaca la baixa nota de Malilla (6,88), que se situa a la cua, i del districte de Quatre Carreres en general.

Perfil: més empleats i majoria de dones

En el perfil de les persones que utilitzen l'EMT segueix sent majoritària la presència de dones (66,5%), un fet que el ISC atribueix al fet que usen el bus més que els homes i el motiu és per a anar a treballar (un 10% superior al dels homes).

A més, hi ha hagut un canvi de tendència i ha augmentat "significativament" la taxa de treballadors (del 48,1% al 49,7%) per la millora de la conjuntura econòmica i la reducció de l'atur. Els aturats, jubilats i amos de casa suposen un 29% i els estudiants un 21,3%.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento