Comunitat Valenciana

Goirigolzarri assegura que Bankia inicia una nova etapa de creixement per a ser "el millor banc d'Espanya en 2020"

  • VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)
José Ignacio Goirigolzarri en la junta general d'accionistes de Bankia
José Ignacio Goirigolzarri en la junta general d'accionistes de Bankia
Europa Press
José Ignacio Goirigolzarri en la junta general d'accionistes de Bankia

El president de Bankia, Jose Ignacio Goirigolzarri, ha assegurat aquest dimarts que l'entitat inicia una "nova etapa de creixement" amb l'objectiu de ser "el millor banc d'Espanya" en 2020, a través d'un Pla Estratègic que preveu aprofundir en la "digitalització responsable", aconseguir uns beneficis de 1.300 milions d'euros, incrementar els seus clients -un 5% en particulars (400.000) i un 20% en empreses- i preveu distribuir als accionistes més de 2.500 milions d'euros, el 20% del valor de capitalització de Bankia.

Així ho ha manifestat en el seu discurs d'obertura de l'octava Junta d'Accionistes de Bankia que se celebra en el Palau de Congressos de València, on ha explicat als presents que la retribució que rebran al llarg dels pròxims tres anys es basarà en una doble via: el dividend ordinari en efectiu amb un 'payout' (percentatge de beneficis que es reparteix) entre el 45-50% i per un altre, a través de la distribució de l'excés de capital que supere el 12% de capital 'fully loaded' i que vagen generant al llarg del pla.

De l'exercici corresponent a 2017, ha assenyalat que el repartiment de dividends als accionistes serà de 340 milions d'euros, amb el que la suma dels últims quatre anys ascendeix a 1.160 milions d'euros.

Goirigolzarri ha destacat també que el procés d'integració de BMN està "molt avançat", després de firmar l'acord amb els sindicats per a fer l'ajust de plantilla, canviar la marca, donar pràcticament per conclòs el tancament d'oficines anunciat amb la fusió i dur a terme la integració de les plataformes informàtiques. No obstant açò, en els pròxims mesos cal "avançar amb urgència en la integració cultural i en la unificació dels nostres sistemes de gestió" per a oferir un "servei homogeni en la totalitat de punts de venda", ha puntualitzat.

FULL DE RUTA

Durant la seua intervenció, el president de Bankia ha fet un repàs del full de ruta que marcarà el camí de l'entitat financera fins el 2020 amb l'objectiu de convertir-se en el banc "més rendible, eficient i solvent entre les entitats del país, amb una qualitat de servei excel·lent". En finalitzar el Pla Estratègic, ha assenyalat, Bankia serà una franquícia amb un benefici d'uns 1.300 milions d'euros, un ROE de doble dígit, un ràtio d'eficiència proper al 45% i un balanç molt sòlid, ben capitalitzat i amb unes taxes de mora per sota del 4%.

Així mateix, ha subratllat que el nombre de conselleres s'espera que abaste, almenys, el 30% del total de membres del Consell d'Administració. En aquesta nova etapa, ha dit, "anem a enfrontar un entorn que està canviant a gran velocitat i a ell ens hem d'adaptar. Però en aquest procés d'adaptació mantindrem uns fonaments ferms que són els valors i principis que ens han portat fins a ací", ha asseverat.

El seu model de gestió responsable es fonamenta en quatre pilars: excel·lent govern corporatiu, equip compromès, compromís amb la societat espanyola i uns clients satisfets, ha precisat.

I açò, a través de tres palanques: desenvolupament del posicionament, desenvolupament tecnològic -on preveu una inversió de 1.000 milions fins el 2020, un 51,7% per a la digitalització del banc- i sòlida gestió del risc. El llançament de Bankia en 2016, ha recordat, va incidir en la seua aproximació comercial i va afectar els seus processos de digitalització i organització.

"Va suposar una important inversió, i no els oculte que podia haver-hi dubtes sobre si era possible una diferenciació respecte als nostres competidors, basada en el posicionament, en un sector com el bancari. Dos anys i mig després podem afirmar amb rotunditat que el posicionament ens ha permès una clara diferenciació tant en el segment de particulars, com a d'empreses".

CRÉIXER EN QUOTES I VOLUMS DE NEGOCI

Les aspiracions de Bankia de cara al futur, ha avançat, passen per créixer en quotes i volums de negoci amb la venda de productes d'alt valor afegit generadors de comissions, fons d'inversió, mitjans de pagament o la comercialització d'assegurances.

Goirigolzarri, "conscient de les dificultats i reptes" que Bankia té per davant, s'ha mostrat "optimista" i convençut que seran "capaços d'aconseguir els objectius proposats", amb "idees clares i un pla estratègic ben dissenyat i un gran equip".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento