Comunitat Valenciana

Els accionistes de CaixaBank aproven el canvi de la seu social a València amb un 99,9% de vots a favor

  • La Junta General Ordinària de CaixaBank ha aprovat aquest divendres el trasllat de la seua seu social a València, una decisió que el consell d'administració de l'entitat va prendre fa ara sis mesos, arran de la incertesa política a Catalunya després de l'1-O, i que ha sigut ratificada pels seus accionistes amb el 99,9% dels vots a favor.
CaixaBank
CaixaBank
CAIXABANK - Archivo
CaixaBank

La junta, la primera que se celebra a la ciutat de València, després del canvi de seu, ha aprovat per majoria tots els punts de l'ordre del dia, entre ells: els comptes de 2017, la gestió del consell d'administració, la modificació de les remuneracions dels consellers, l'entrega d'accions com a retribució variable, el nivell màxim de retribució variable per als empleats o l'informe sobre remuneracions del consell d'administració.

Malgrat que tots els punts han tirat endavant amb la majoria de vots a favor, la junta no ha estat exempta de debat per part d'accionistes, treballadors i clients de CaixaBank, que han expressat diverses queixes pel trasllat de la seu sense consultar-los, per les condicions laborals de la plantilla, per "l'abandonament" dels xicotets clients, per les altes remuneracions dels directius i els "vincles de l'entitat amb la indústria armamentística", entre altres qüestions.

"NO ANEM A DORMIR"

Des de CaixaBank, el seu president, Jordi Gual, ha tornat a defensar el canvi de seu social com una "decisió tècnica que va acordar el consell d'administració per unanimitat, perquè primer són els accionistes, els clients i els empleats". "Sempre s'ha de preservar i garantir la continuïtat del negoci i si això es posa en qüestió s'han de fer canvis perquè no passe".

En tot cas, "les seus socials no tenen termini de vigència" pel que Gual ha apuntat que "no té sentit especular sobre esdeveniments futurs".

Respecte a la retribució de l'alta direcció, ha dit que és "moderada" en termes relatius als seus competidors i que se situa a la posició número 14, mentre sobre la qualitat del servei als clients ha assegurat que és "prioritària" per a l'entitat i que "constantment" es monitora.

El conseller delegat de l'entitat, Gonzalo Gortázar, també ha pres la paraula per explicar que la decisió d'unificar les diferents entitats sota la denominació 'paraigua de CaixaBank' va ser una decisió per "potenciar la marca principal" després de diverses fusions.

Respecte a les comissions que cobra CaixaBank, ha volgut precisar que no s'incrementen, sinó que els seus clients busquen noves alternatives de negoci i contracten més productes amb el banc, la qual cosa porta a més comissions.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento