Quatre exdirectius d'FGV descarreguen en un altre alt càrrec no investigat la responsabilitat en seguretat i prevenció
Quatre exdirectius d'FGV descarreguen en un altre alt càrrec no investigat la responsabilitat en seguretat i prevenció GVA - Archivo

Quatre exdirectius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) han descarregat en un altre alt càrrec no investigat en la causa de l'accident de metro de València la responsabilitat en seguretat i prevenció i s'han desvinculat així mateix dels assumptes de formació, segons ha pogut saber Europa Press.

Aquests quatre exdirectius han prestat aquest dilluns declaració, en qualitat d'investigats, davant la titular del Jutjat d'Instrucció número 21 de València que investiga l'accident de la Línia 1 de Metrovalència, que el 3 de juliol de 2006 va costar la vida a 43 persones i va provocar ferides a 47 més.

Es tracta de Juan José Gimeno, llavors director de l'Auditoria per a la seguretat i circulació de FGV; Manuel Sansano, exdirector d'Operacions; Sebastián Argente, excap de la Línia 1; i Luis Miguel Domingo.

Així mateix, aquest dilluns ha hagut d'acudir a declarar en la mateixa condició l'exgerent de FGV Marisa Gracia -processada en una altra causa per un presumpte falsejament de contractes de seguretat-, qui ha comparegut breument per a acollir-se al seu dret a no declarar en al·legar motius de salut. Ha afirmat que quan tinga el resultat d'unes proves, ella mateixa sol·licitarà que se li torne a citar.

Per la seua banda, els quatre exdirectius han basat la seua defensa, en resposta als seus lletrats, a afirmar que els temes relacionats amb la seguretat i la prevenció no els corresponia a ells, sinó a un altre directiu no investigat en aquest procediment: Dionisio García.

Així mateix, han assenyalat Francisco García Sigüenza, director tècnic de l'empresa, i Salvador Orts, antic cap d'Estudis i Projectes de la companyia. Han afirmat que a aquest últim li corresponia l'assumpte del sistema de frenat FAP. També han afirmat que ells no tractaven assumptes de formació.

La jutgessa, en el transcurs de la declaració, els ha donat de termini fins al pròxim 6 d'abril perquè demanen les diligències que estimen oportunes, si és que volen fer-ho.

Aquest jutjat va arxivar al maig aquesta causa del metro en descartar que existiren responsables penals i al no veure acreditat que en el sinistre "tinguera incident una fallada o mal estat del material mòbil o de la infraestructura".

No obstant açò, la jutgessa -qui ha arribat a arxivar aquesta investigació fins a en tres ocasions- recentment ha hagut de reobrir el procediment després d'ordenar-li-ho l'Audiència i oferir la possibilitat de prendre declaració com investigades huit persones. Ha prorrogat la instrucció durant quatre mesos.

Consulta aquí más noticias de València.