La Marató de València 2017 genera 20 milions d'euros de despesa turística
La Marató de València 2017 genera 20 milions d'euros de despesa turística MARATÓN DE VALENCIA

La Marató València 2017 va generar 4,8 euros de despesa turística per cada euro invertit en l'esdeveniment fins a fregar els 20 milions, un 51 per cent més que en l'edició de 2016, segons l'informe d'impacte econòmic elaborat per l'Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (Ivie) sobre l'última edició, en el qual es destaca la positiva tornada de la prova en la ciutat.

Les xifres d'aquest estudi encarregat a l’Ivie demostren que la despesa de l'organització, a càrrec de SD Correcaminos i l'Ajuntament de València, ascendeix a 4.234.021 euros i cadascun dels euros invertits en l'esdeveniment s'ha traduït en 4,8 euros generats de despesa turística, fins a aconseguir els 19.950.272 euros, segons ha informat l'organització en un comunicat.

La xifra "reflecteix la rellevància de l'esdeveniment a nivell nacional i internacional i el benefici per a la ciutat, ja que menys del 4 per cent de la despesa ix de diners públics", assenyala l’organització.

L’informe de l’Ivie, dirigit per l'equip de l'investigador Joaquín Maudos, afig un "valor extra rellevant", ja que determina un impacte econòmic total de la Marató sobre l'economia valenciana de 12.740.563 euros en termes de renda (sous i salaris, més beneficis aportats al PIB), i la creació i manteniment de l'equivalent a 431 ocupacions/any (un 23% més).

Aquests números milloren els registres obtinguts en 2016 en un 38% en termes de renda i en un 23% en ocupació. Del total de la renda generada, el 69,2% correspon a la despesa de participants i el 30,8% a la despesa en l'organització.

Recuperació de l’economia

Els elevats percentatges de corredors (28.000) i acompanyants vinguts de la resta d'Espanya (36,6%) i de l'estranger (25,5%) entre la suma de participants de la Marató i la 10K paral·lela han "disparat" la despesa turística coincidint amb la recuperació de l'economia.

Factors com l'augment de la despesa mitjana diària (un 28% en el cas dels participants nacionals i un 8,6% en els estrangers); el major nombre de persones que acompanya a cada corredor en la seua visita a València (la grandària mitjana del grup ha passat de 3 a 3,4 en els nacionals i de 2,8 a 3 en els estrangers) i la major durada de l'estada de participants i acompanyants estrangers (de 3,4 a 4,4 dies) expliquen l'augment del 51% de la despesa turística respecte a l'edició de 2016.

De fet, la quantia més important correspon a l'allotjament (30,6% en els participants nacionals i 31,8% en el dels estrangers) i els serveis de restauració (29,4% en tots dos casos), que són els tipus de despeses que més han crescut en relació amb 2016 i arriben als 6,2 i 5,8 milions d'euros).

Satisfacció dels participants 

A més del treball de camp realitzat entre els participants durant la seua visita a València per a córrer la Marató, l'equip de l’Ivie va analitzar també les 4.032 enquestes de satisfacció realitzades a corredors, que demostren un "elevat nivell" de satisfacció dels participants, amb una nota mitjana de 8,9 sobre 10. A més, un 19,4% atorga una valoració de deu i un 56,4% de nou punts.

L'entrada a meta, amb la passarel·la en la Ciutat de les Arts i les Ciències, el recorregut, els punts d’avituallament, els nombrosos punts d'animació o la cuidada borsa del corredor són els aspectes més valorats pels corredors. El nivell de satisfacció arreplegat és "màxim" i, de fet, un 99% de participants recomana córrer la Marató València a altres persones.

Consulta aquí más noticias de València.