Foment inicia la col·locació del viaducte sobre el Xúquer inclòs en la variant Cullera-Favara de la N-332
Foment inicia la col·locació del viaducte sobre el Xúquer inclòs en la variant Cullera-Favara de la N-332 DELEGACIÓN DEL GOBIERNO

La maniobra durarà quatre dies i el pressupost d'adjudicació és de 6.265.180,96 milions d'euros, segons ha informat la Delegació del Govern en un comunicat. El delegat, Juan Carlos Moragues, ha destacat el "compromís" d'aquest departament amb les infraestructures de la Comunitat Valenciana i ha afirmat que la nova variant Cullera-Favara "eliminarà un punt negre per la qual passen actualment més de 18.240 vehicles al dia, amb un 12,75 per cent de pesats".

Moragues ha assistit a l'inici dels treballs al costat del cap de demarcació de Carreteres del Ministeri, Ismael Ferrer, on han comprovat l'inici d'aquesta "complicada maniobra d'enginyeria civil". A l'acte també han assistit l'alcalde de Cullera, Jordi Mayor i l'alcaldessa de Sueca, Raquel Tamarit, així com regidors de Favara i Tavernes de la Valldigna.

El viaducte ha sigut construït en la marge dreta del riu Xúquer sobre el pedraplè que constituirà el tronc de l'autovia. Els elements metàl·lics de l'ordre de 30 metres de longitud han sigut fabricats en tallers de Madrid i la Corunya i transportats posteriorment. Així mateix, s'ha "minimitzat" el nombre de soldadures a executar en obra, que han sigut "degudament auscultades íntegrament".

Una vegada muntat el pont, es recolzarà sobre piles provisionals situades sobre plataformes mòbils autopropulsades i coordinades entre si telemàticament de manera que s'avance el conjunt de l'estructura fins a la seua posició definitiva.

El Ministeri de Foment està executant les obres de la Variant de Cullera i Favara de la N-332, que consisteix en la construcció d'un nou tram de l'autovia A-38 continuació dels trams Sollana-Sueca (en servei des de desembre de 2011) i de la variant de Sueca (en servei des de juliol de 2008).

El traçat de la nova autovia es localitza en els termes municipals de Sueca, Cullera, Favara i Tavernes de la Valldigna i té una longitud de 8.620 metres, dissenyat per a una velocitat mínima de 100 quilòmetres per hora.

PUNT NEGRE

Amb la nova variant s'eliminarà un punt negre de la xarxa viària i es descongestionarà el trànsit actual en la N-332 que actualment és de 18.240 vehicles al dia, amb un 12,75% de pesats. "D'aquesta manera el trànsit pesat ja no passarà per dins dels municipis per on discorre la variant i en l'època estival on hi ha un major trànsit hi haurà una major fluïdesa circulatòria", ha explicat el delegat.

Consulta aquí más noticias de València.