Comunitat Valenciana

L'EMT estrenarà 14 busos híbrids articulats en la nova línia 92 i el primer convencional 100% elèctric

  • Començaran a rodar el pròxim dijous 22 de febrer, coincidint amb els canvis en les línies.
  • L'empresa pública preveu posar en marxa enguany fins a 37 nous vehicles.
  • Es compraran autobusos menys contaminants i de 18 metres de longitud, amb 40 places més de capacitat.
  • El primer dels dos busos 100% elèctrics compta amb càmeres de seguretat en el seu interior.
Interior del primer autobús 100% eléctrico que ha puesto en funcionamiento la EMT.
Interior del primer autobús 100% eléctrico que ha puesto en funcionamiento la EMT.
20MINUTOS.ES
Interior del primer autobús 100% eléctrico que ha puesto en funcionamiento la EMT.

El canvi de model de mobilitat no solament passa per potenciar el transport públic, sinó perquè aquest siga menys contaminant. Aquesta és la filosofia que ha portat a l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de València a emprendre un pla global de reducció d'emissions que preveu una disminució del 30% de gasos contaminants en 2030 i que s'ha traduït en compres de vehicles elèctrics i híbrids per a renovar gradualment amb unitats menys cotaminants la seua envellida flota.

Serà la setmana pròxima, amb l'inici de les remodelacions i canvis de línies, quan començaran a rodar els 14 autobusos híbrids articulats en la nova línia 92 (l'antiga 2), que passarà de comptar amb vehicles de 70 places a aquests nous, més ecològics, i de 110 places.

Serà la primera vegada que l'EMT dispose de vehicles de 18 metres de longitud híbrids, i els 14 aniran íntegrament a la línia 92, el recorregut de la qual és el tercer amb més demanda de tota la xarxa. A més, també començarà a funcionar en breu el primer dels dos busos convencionals de 12 metres 100% elèctric, que incorpora fins i tot càmeres de seguretat en el seu interior, entre altres prestacions.

La idea dels màxims responsables de l'EMT és que els nous vehicles menys contaminants vagen destinats a les línies que passen pel centre (15 d'elles per la plaça de l'Ajuntament), atès que és la zona de la ciutat que suporta majors emissions de gasos. "Aqueixa és la lògica, però hi ha autobusos molt vells, i el que farem és no perjudicar a uns barris respecte a uns altres. En aqueixos casos redistribuïm perquè l'afecció siga la mateixa per tota la ciutat", ha explicat el gerent de l'empresa, Josep Enric Garcia Alemany.

Més endavant, al llarg d'enguany, entraran en funcionament fins a 37 nous autobusos que en aquests moments es troben en les cotxeres en fase d'adaptació als equipaments tècnics de la xarxa de l'EMT. A més, segons ha informat Garcia, s'està acabant d'ultimar la licitació per a les pròximes setmanes de nous autobusos que seran articulats íntegrament.

"A València ens preocupa cada vegada més la contaminació de l'aire. Per primera vegada, enguany hem tingut episodis en els quals hem hagut d'informar dels nivells", ha recordat l'alcalde de València, Joan Ribó. Per açò, ha destacat "l'aposta pels vehicles híbrids i elèctrics", que en la seua opinió servirà "per a complir els compromisos amb la reducció d'emissions".

Ribó ha destacat que amb la compra d'autobusos híbrids es redueix el consum, la contaminació i el soroll. Per la seua banda, el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha afirmat que era "estrany" que una ciutat com València no comptara amb vehicles 100% elèctrics.

Situació en l'avinguda del Cid

Grezzi ha qualificat de "normals" els embossos en l'avinguda del Cid, en la mesura en què es tracta d'una via que suporta una afluència de 100.000 vehicles al dia. En la seua opinió, la situació generada després de la retirada de les passarel·les per als vianants no difereix de "la qual existeix i ha existit sempre". "Hem fet més accessible aqueixa zona i treballarem amb l'Autoritat de Transport Metropolità per a elaborar estratègies per a canviar la manera en què es desplaça la gent des de fora de València cap a dintre".

Segons ha afirmat, en la ciutat "hi ha molts cotxes i l'ocupació és d'1,3 persones per vehicle. És un problema de totes les àrees metropolitanes d'Espanya en hores puntuals. Ha passat sempre i estem asseient les bases per a canviar".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento