Comunitat Valenciana

L'Oceanogràfic compleix 15 anys amb 1.400.000 visitants en 2017

  • Aquesta xifra només es va superar els dos primers anys de funcionament de la infraestructura.
  • El recinte ha preparat diverses iniciatives per a commemorar aquest destacat aniversari.
  • Els adolescents que complisquen 15 anys en 2018 estan convidats fins al 28 de febrer a accedir gratis.
Presentació de la nova campanya #OurOcean de l'Oceanográfic
Presentació de la nova campanya #OurOcean de l'Oceanográfic
OCEANOGRÀFIC
Presentació de la nova campanya #OurOcean de l'Oceanográfic

L'Oceanogràfic de València ha arribat ja als 15 anys des de la seua obertura, un aniversari que celebra amb un rècord de visitants en 2017 de fins a 1,4 milions de persones -només superats pels dos primers anys de funcionament, amb dos milions de turistes- i 4,4 milions de benefici. El recinte ha preparat una sèrie d'accions i novetats per a commemorar aquesta fita, que inclouen completar l'àrea del Mediterrani amb un nou tanc de 20.000 litres per a corals.

Així ho han anunciat aquest dimecres la presidenta d'Avanqua, Celia Calabuig, i el responsable del recinte, Eduardo Nogués, els qui han destacat que l'Oceanogràfic aspira a tindre una relació amb el seu entorn i la ciutat i que, des de la seua "vocació de mar", potenciarà una trobada amb zones que tenen relació amb la costa: l'Albufera, les platges, el Port i la Marina.

El nou tanc destinat als corals s'associarà a una il·luminació especial i espectacular "que provoca la fluorescència amb la idea que l'espectador puga veure els corals en la mateixa forma que ho veuen els peixos", explica l'Oceanogràfic, que tindrà en aquest espai elements tan singulars com el Coral Roig, Gorgònies i peixos com els 'alfonsitos' i els tres cues.

Evolució

En els últims tres anys, l'Oceanogràfic ha vist augmentar la seua plantilla fins als 368 treballadors de mitjana i ha passat de tindre uns ingressos de 14.098.000 euros en 2015 a 41.622.000 el passat any. Els beneficis en 2015 van ascendir a 1,16 milions d'euros; 3,065 milions en 2016 i 4,4 el passat any. Des d'agost de 2015, Avanqua, empresa gestora del recinte -composta majoritàriament per Global Omnium- ha pagat 18,8 milions a la Ciutat de les Arts i les Ciències en concepte de cànon.

Entre les activitats previstes per a aquesta celebració -a les quals s'uneix la solta de cries de tauró 'pintaroja' realitzada la passada setmana en La Marina- s'inclou un nou logotip que s'integra amb la marca; un espot protagonitzat per Nerea Camacho (Goya per 'Camino') sobre una història infinita que s'alimenta de l'amor als animals; i el video #Ourocean, en el qual més de deu personalitats (com Iñaki Gabilondo, Ana Belén, Víctor Manuel o Arturo Valls) s'uneixen a l'aniversari del recinte i a la campanya contra la brossa marina promoguda pel comissari europeu de Medi ambient.

Promoció especial

A més, pels 15 anys de vida de l'edifici dissenyat per Félix Candela, tots els adolescents que complisquen aquesta edat en 2018 estan convidats fins al 28 de febrer a accedir gratis a la instal·lació, excepte grups escolars. En aquesta línia, s'ha programat una exposició amb una memòria del recorregut de l'aquari amb el procés arquitectònic, l'arribada dels animals i la seua reproducció fins a arribar a formar famílies.

Altres activitats seran la posada en llibertat en una platja de Sant Sebastià d'una tortuga procedent de l'Aquarium Donostia que s'ha curat a València com a símbol de la col·laboració entre els dos recintes; l'activitat de les 'Nits de l'Oceanogràfic' en tot el recinte i no únicament en el delfinari amb la biolumniniscència com a eix conductor i l''Albuferització' del llac viu, que ja va començar l'any passat i pel qual les piscines es converteixen en llacs i es naturalitzen les aigües.

Al costat de l'exposició de la història de la construcció, es remodelarà la mostra 'Blau Profund', amb 'Misteris del Mar', un nou espai centrat en animals amb unes característiques "molt sorprenents i úniques".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento