Segons ha concretat el conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, aquest divendres en roda de premsa, l'entitat ha rebut unes 99.000 reclamacions, de les quals s'han atès el 52%, ja que s'ha considerat que la resta no té dret a devolució perquè les clàusules es van vendre "conforme als criteris de transparència que ha fixat el Tribunal Suprem".

Ha subratllat que CaixaBank ha destinat 250 treballadors a revisar "d'un en un" cada cas i que s'ha conclòs retornar els diners a eixe 52% de les reclamacions, que equivalen a aproximadament 52.000 persones.

Gortázar ha considerat que el reial decret llei "ha funcionat bé" perquè ha permès accelerar les devolucions a eixes 52.000 persones, i ha admès que el procés no ha acabat perquè hi ha clients que no estan satisfets amb la denegació de l'entitat a retornar-los els diners i estan reclamant per la via judicial.

En eixe cas, ha indicat que el banc actuarà de la mateixa forma i revisarà cada reclamació una per una, i ha afegit que si el jutge dóna la raó al client, l'entitat retornarà els diners.

Ha recordat que CaixaBank va fixar a la fi de 2016 unes provisions de 625 milions d'euros per a les devolucions per clàusules terra, i ha afirmat que aquesta xifra "va a cobrir adequadament" el risc, alhora que ha subratllat que la majoria de les reclamacions les han heretat d'operacions corporatives fetes en els últims anys.

Consulta aquí más noticias de València.