El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, ha assegurat aquest divendres que els "vaivens" de clients que l'entitat va registrar a l'octubre després de l'1-O per la situació política a Catalunya han quedat superats, i ha llevat importància a l'eixida de dipòsits d'eixe mes, ja que ha sostingut que va ser moderada i que en el conjunt de l'any han crescut els recursos de clients.

"Ha sigut un any extraordinari, on els vaivens que vam poder tindre a l'octubre han quedat completament superats", ha apuntat en la roda de premsa de presentació dels resultats de 2017 en la seua seu a València.

Ha admès que a l'octubre es van registrar "eixides moderades" i hi havia un nivell de preocupació creixent que va obligar l'entitat a prendre la decisió de canviar la seua seu social i fiscal de Barcelona a València i que això va permetre primer l'estabilització de la situació i després la seua reversió.

Ha concretat que en l'últim trimestre es va registrar una caiguda dels recursos de clients de 700 milions d'euros, la qual cosa suposa una reducció del 0,2%, una xifra que ha considerat que "no és estadísticament significativa" tenint en compte el conjunt de l'any.

En ser preguntat per si els clients han optat per revertir les denominades 'comptes espill', Gortázar ha respost que la política de l'entitat és no donar detalls per comunitats autònomes de la gestió dels recursos, i ha afegit: "Hem de mirar cap a avant".

"La situació actual és d'absoluta normalitat entre els nostres clients", ha assegurat, i s'ha mostrat convençut que enguany es mantindrà la tendència positiva registrada en 2017, quan el banc ha registrat un benefici rècord de 1.684 milions, un 60,9% més que en 2016.

Consulta aquí más noticias de València.