Comunitat Valenciana

La Generalitat Valenciana defén la constitucionalitat de la Llei del Taxi

  • Per al Consell, la llei "compleix tots els requisits i és necessària".
  • El Govern ha demanat una comissió bilateral per a evitar el possible recurs.
Taxi, taxistas
Taxi, taxistas
ARCHIVO
Taxi, taxistas

La Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori defendrà la constitucionalitat de la Llei del Taxi perquè considera que "compleix tots els requisits i és necessària per a la professionalització i millora del sector" i, a més, els diferents informes de l'advocacia i del Consell Jurídic Consultiu avalen la constitucionalitat de la llei.

Així ho ha assegurat en un comunicat el director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, després de conéixer el requeriment del Govern d'Espanya per a crear una comissió bilateral i així evitar el possible recurs d'inconstitucionalitat.

"Volem un sector més professionalitzat i que preste un millor servei on el propi titular de l'autorització siga qui explote el servei i s'establisca un contacte directe entre usuari i taxista que serà el primer interessat a tindre el vehicle en les millors condicions", ha dit.

Domingo ha mostrat la seua "sorpresa" per les qüestions davant les quals l'Executiu de Rajoy planteja una possible inconstitucionalitat: d'una banda, que la llei només contemple persones físiques i no jurídiques i, per una altra, la creació dels centres de distribució de serveis.

En aquest sentit, el director general s'ha mostrat sorprés perquè ja la Llei de Mobilitat de 2012 de la Comunitat Valenciana arreplegava que els taxistes fóren només persones físiques i no jurídiques, com ho arrepleguen també altres textos legislatius en altres comunitats autònomes, la més recent la de Múrcia en 2014 o les de Galícia, Castella-la Manxa o Cantàbria, "sense que el Govern central haja presentat cap recurs o objecció sobre aquest tema".

Ha explicat que la Generalitat, en contemplar només a persones físiques, té com a únic objectiu "millorar la qualitat del servei i beneficiar a l'usuari i perquè en apostar per un model sense llicències acumulades no té sentit contemplar a persones jurídiques".

Centres de distribució

D'altra banda, la llei crea la figura dels centres de distribució de serveis de taxi, amb forma de societat mercantil o cooperativa, que podrà agrupar titulars d'autoritzacions de taxi, com a instrument per al desenvolupament tecnològic i de millora en la prestació del servei. D'aquesta manera, "es podrà concentrar l'oferta dels serveis i millorar la seua comercialització".

Per açò, des de la Generalitat defendran aquesta figura perquè fins ara "els centres que existeixen estan mediant en un servei impropi a la Comunitat i el que volem és que tinguen un domicili fiscal, social i la seu física a la Comunitat Valenciana".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento