Comunitat Valenciana

Els veïns de València aproven a l'Ajuntament amb un 5,6 i veuen l'ocupació i la neteja com els majors problemes

  • VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)
El regidor Carlos Galiana presenta els resultats del Barómetre Municipal
El regidor Carlos Galiana presenta els resultats del Barómetre Municipal
EUROPA PRESS
El regidor Carlos Galiana presenta els resultats del Barómetre Municipal

Els veïns de la ciutat de València aproven la gestió del Govern municipal i li atorguen un 5,6, per damunt de la valoració que ofereixen sobre la Generalitat, amb un 5,3, i sobre el Govern central, que suspèn amb un 4,1.

A més, el 36,6 per cent veu en l'Ocupació el principal problema de la ciutat; seguit per la Neteja, que preocupa a un 15,6%, i la Corrupció, a un 8,6%, amb el mateix percentatge que l'Urbanisme.

Així es desprèn de l'últim Barómetre Municipal d'Opinió Ciutadana encarregat pel consistori de la capital valenciana i que ha presentat aquest dimarts en roda de premsa el regidor de Control Administratiu, Carlos Galiana. En aquesta enquesta, realitzada entre el 29 de novembre i el 21 de desembre, s'ha qüestionat a 2.302 habitants de la ciutat de València i aquest treball ha tingut un cost de 17.598 euros sense IVA.

Entre les múltiples preguntes realitzades als enquestats, s'ha inquirit per la gestió de l'Ajuntament. Davant aquesta qüestió, la qualificació més repetida és un 5 (18,8%), seguida d'un 6 (16,1%) i un 7 (16%). Amb tot, un 69,9% dóna el vistiplau al mandat municipal, mentre que un 27,1 ho suspèn i un 3 no sap o no contesta i la mitjana resultant és d'un 5,6.

Per barris, les màximes notes a la gestió local les posen els enquestats de Quatre Carreres (6,3) i la Saïdia i Campanar amb un 6,2. En l'extrem oposat, els districtes que pitjor veuen la tasca duta a terme per l'equip de l'alcalde Joan Ribó són Camins al Grau (3,3) i el Pla del Real (4,2).

Preguntat per aquesta circumstància, Galiana ha explicat que creuaran les dades obtingudes en aquest baròmetre amb la situació econòmica de cada zona de la ciutat i "cadascun traurà les seues pròpies conclusions". "No els preocupa per exemple l'ocupació", ha assenyalat l'edil.

Aquesta nota de 5,6 a la gestió del consistori es troba per damunt de les puntuacions que els ciutadans posen a la Generalitat Valenciana, amb un 5,3, i al Govern central, que no aconsegueix el suficient i es queda en un 4,1.

PRINCIPALS PROBLEMES EN LA CIUTAT

Quant a la identificació dels majors problemes en la capital valenciana, l'Ocupació se situa en una destacada primera posició, ja que és la resposta del 36,6% dels enquestats. A aquesta disfunció li segueix la Neteja, resposta d'un 15,6%, i la Corrupció i l'Urbanisme, amb un 8,6.

Galiana ha destacat que aquest treball es va dur a terme abans que es produïren les declaracions en el juí del cas Gürtel, en el qual l'ex secretari general del PP valencià, Ricardo Costa, va reconéixer que el partit s'havia finançat amb diner negre per a organitzar els actes de campanya de les eleccions autonòmiques i municipals de 2007 i les generals de 2008.

Sobre la gestió dels serveis públics municipals, el regidor ha posat en relleu que tots aconsegueixen una puntuació per damunt del 5 excepte un, Aparcaments públics, la qual cosa suposa que el 95% aproven. Les puntuacions més destacades són per a Platges (6,8); Mercats Municipals (6,6); Activitats Culturals (6,6) i Festes Populars (6,6). En l'apartat de mobilitat, tant el servei de l'EMT com el Carril Bici/Valenbisi aconsegueixen un 6,1.

COMERÇ I CONSUM

La segona part d'aquest Barómetre Municipal d'Opinió Ciutadana se centra en qüestions relacionades amb els hàbits de Consum i de Comerç dels ciutadans de València.

L'enquesta municipal també ha servit per a comprovar els horaris en els quals els ciutadans solen fer la compra. Majoritàriament, un 63,8% ha dit adquirir els seus productes d'Alimentació, Drogueria i Higiene Personal de dilluns a divendres en horari comercial -de 9 a 14 i de 17 a 20 hores-; un 14,7% no té una hora ni dia fixos; un 8,3% fa la seua compra els dissabtes en horari comercial i un 5% sense dia fix, però en horari comercial. Només un 0,1% tria el diumenge per a fer la seua compra setmanal d'aquest tipus de productes.

Preguntat per si aquestes dades poden influir en la ratificació de l'acord sobre horaris comercials que ha de firmar l'Observatori Local de Comerç de València el pròxim dia 6, el regidor ha subratllat que "la gent compra majoritàriament de dilluns a divendres en horari comercial" i ha bromejat amb que "desproveïment en la ciutat no hi ha".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento