La Unió de Consumidors facilita un formulari per a reclamar pel cobrament de les maletes en Ryanair
La Unió de Consumidors facilita un formulari per a reclamar pel cobrament de les maletes en Ryanair EUROPA PRESS

L'organització ha recordat en un comunicat que la companyia Ryanair ha començat a aplicar les noves limitacions per les quals els passatgers hauran d'abonar un cost de 5 euros per a tindre accés l'"embarcament prioritari" i poder pujar dos paquets a la cabina de l'avió, la resta només podran pujar un xicotet paquet com a bossa, renyonera, però no la maleta de cabina.

L'aerolínia ja va anunciar el passat mes de setembre la seua decisió de modificar les condicions i establir noves tarifes en matèria d'equipatge. En eixe moment, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, en considerar que s'estava vulnerant l'article 97 de la Llei de Navegació Aèria i l'article 82 del Reial decret Legislatiu 1/2007 de Defensa dels Consumidors i Usuaris va comunicar aquests fets tant a l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) com a la Direcció general de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana perquè investigaren aquests fets i instaren la companyia aèria a complir la normativa vigent.

La UCCV assenyala que la Llei de Navegació Aèria estableix que el transportista està obligat a transportar de forma gratuïta i en cabina, com a equipatge de mà, els objectes i paquets que el viatger porte amb si, inclosos els articles adquirits en les tendes situades en els aeroports. Per tant, la companyia "no hauria de limitar el transport en cabina d'equipatge de mà i imposar un suplement addicional per als passatgers que així ho decidisquen", ha subratllat.

Davant "la falta de resposta" dels organismes competents i amb l'objectiu de facilitar als passatgers afectats la reclamació del cost addicional per transportar en cabina el seu equipatge de mà, la UCCV ha elaborat un formulari al que té accés a través de la pagina web www.uniodeconsummidors.org, que podrà remetre a la companyia sense cost algun.

Al seu juí, aquest tipus de pràctiques "perjudiquen el consumidor ja que incrementen el cost del servei sense cap contraprestació real". "Considerem convenient que des de la Unió Europea es regule detalladament aquest tipus de pràctiques i que les administracions intervinguen de forma ràpida i efectiva", ha indicat.

Consulta aquí más noticias de València.