La Comunitat Valenciana promocionarà els festivals en la pròxima edició de Fitur
La Comunitat Valenciana promocionarà els festivals en la pròxima edició de Fitur GVATURISME

La Comunitat Valenciana es promocionarà la pròxima setmana en la Fira Internacional de Turisme (Fitur) de Madrid amb un gran expositor de 1.800 metres quadrats per a "contagiar l'estil de vida valencià" i exhibir els productes turístics com l'"estrela" de la regió, gràcies a la presència d'un 70% més d'empreses coexpositores. L'estand estarà acompanyat per un espai específic per al turisme LGTB i un altre per als festivals de música.

Es tracta de l'única comunitat autònoma que mostrarà la seua oferta d'aquest tipus d'esdeveniments en l'estand conjunt 'Fitur Festivals', perquè "ja són un gran producte turístic", com ha destacat aquest dijous el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, en la roda de premsa de presentació del stand.

Fitur, del 17 al 21 de gener en el recinte madrileny d'Ifema, és "el millor aparador nacional" de l'any per a la destinació Comunitat Valenciana, per la qual cosa Turisme vol exhibir la regió com "una terra hospitalària, oberta i amb una oferta diferenciada", amb una imatge unificada. El relat se centrarà així en la seua "autenticitat i potencial" i protagonitzarà el dia dedicat a la regió, dijous que ve.

En definitiva, un "estil de vida lligat a emocions i sentits" que l'Agència Valenciana de Turisme tractarà de "transmetre i contagiar" en el certamen. La promoció partirà des de la identitat cultural i gastronòmica a la idea de "la terra dels festivals i les 1.200 bandes de música".

Es vendrà un turisme inclusiu en matèria LGTB i per a discapacitats.

La Comunitat Valenciana també vendrà en Fitur un turisme inclusiu "sense complexos" en matèria LGTB i "sense obstacles" per a discapacitats, al costat d'una oferta "segura, fiable i innovadora" com "un territori disposat a assumir el repte de la digitalització" i una regió "detallista" amb "l'humà en el centre de la 'conjura' públic-privada". El turisme sostenible tindrà cabuda amb el prisma de paisatge com a "atribut fonamental per a vigilar qualsevol decisió".

La promoció per a aquesta fira està coronada per un vídeo que recorre el més característic de la regió, les seues platges, festes i pobles, per a destacar el clima, la història, la gastronomia i "tot allò que ens fa diferents". En el muntatge apareix el xef establit a València Quique Dacosta i espais emblemàtics com la Ciutat de les Arts i les Ciències o Terra Mítica. El 'Mediterrani en viu' culmina amb una invitació a "deixar-se contagiar per a poder viure-ho".

Protagonisme per a Benidorm i les festes

L'estand conjunt en el Pavelló 7 integrarà tota l'oferta valenciana amb sis marques: València Turisme, Turisme València, Alacant City Beach & Experience i Costa Blanca, Benidorm i Castelló Mediterrani. Els altres expositors en els quals participa la Comunitat Valenciana (Fitur LGTB i Fitur Festivals) estaran en el Pavelló 3, amb 36 metres quadrats cadascun.

Dins de l'illa central, els tres patronats provincials comptaran amb un total de 163 metres quadrats, respectivament, mentre que Benidorm (Alacant) comptarà amb un espai únic de 78 metres quadrats. Per la seua banda, el turisme local de València i Alacant es promocionarà en sengles annexos perifèrics de 50 metres quadrats.

Com a colofó, la zona contigua a Alacant City Beach & Experience es destinarà a promocionar el producte 'Festes', amb un monument de la Federació de les Fogueres de Sant Joan com a protagonista, una gaiata, al costat de mostres audiovisuals dels festejos de la Comunitat Valenciana. L'estand de Turisme Valenica també plantarà un monument de les Falles.

200 empreses, 30 'showcookings' i 60 tastos

El cap de setmana de portes obertes, el públic podrà accedir a un total de 369 experiències.

Les més de 200 companyies que participen -42 d'elles turístiques- estaran distribuïdes en la zona de producte (140), empreses (40), emprenedoria (30) i 'whorkshop' (25).

Ja en la tercera illa, s'instal·laran els espais dedicats a la gastronomia, amb fins el 30 'showcookings', 60 tastos de vins i olis i un 'gastrobar', al costat d'una zona 'business' amb taules de treball i la Invat·tur dedicada a emprenedors.

Cada dia de fira es realitzaran al voltant de deu tallers demostratius i, en el cap de setmana de portes obertes, el públic podrà accedir a un total de 369 experiències a través del catàleg especial per a Fitur, amb quatre guies de Mediterrani actiu, cultural, gastronòmic i saludable.

Consulta aquí más noticias de València.