La Generalitat impulsa la campanya 'El joguet no te gènere' per a promoure la igualtat
La Generalitat impulsa la campanya 'El joguet no te gènere' per a promoure la igualtat GVA

La Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha iniciat, per segona vegada consecutiva i aprofitant les festes de Nadal, la campanya publicitària 'El joguet no te gènere', en col·laboració amb el col·lectiu Lambda. 

Amb aquesta acció es pretén fomentar la compra de joguets sense estereotips de gènere, com un pas més en la construcció d'una societat inclusiva i diversa on tinguen cabuda diferents sensibilitats

No obstant açò, es pretén que aquesta campanya no se circumscriga únicament a una franja temporal determinada, com en aquest cas el Nadal, sinó que es convertisca en un hàbit que estiga present durant tot l'any. 

Els destinataris de la campanya són les persones adultes i les empreses.

Així, més enllà d'una simple acció publicitària, "'El joguet no te gènere' ha de ser un compromís que ha d'adquirir tota la societat per a combatre els prejudicis que impedeixen avançar cap a una societat igualitària", ha precisat el secretari autonòmic d'Inclusió i de l'Agència Valenciana de la Igualtat, Alberto Ibáñez. 

Els destinataris de la campanya, segons el secretari autonòmic, són les persones adultes i les empreses, als qui se'ls insta a no contribuir "a perpetuar estereotips de gènere en la compra de joguets". I és que els joguets, a causa del seu poder de transmetre valors socials i culturals, poden ser determinants per a la creació de la identitat de gènere dels xiquets i xiquetes, tal com ha afirmat el secretari.

Enquesta a 500 famílies

En aquest sentit, cal destacar que un recent estudi finançat per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) i realitzat per l'Institut Tecnològic AIJU sobre una mostra de 500 famílies sobre la multiculturalitat, estereotips de gènere i diversitat funcional en el joc i els joguets, ha posat en relleu que, en línies generals, el 75% dels espanyols considera que els joguets segueixen sent sexistes.

Així mateix, més del 30% de les famílies opinen que són els adults i la pròpia societat els que fan que el joguet siga sexista i que és la pròpia publicitat, tan present en aquesta època nadalenca, la que distingeix entre joguets per a xiquets i xiquetes. 

Per això, i baix la premissa del dret universal dels xiquets i xiquetes a jugar, Alberto Ibáñez ha indicat que han de poder fer-ho "sense perjudicis ni restriccions imposades per estereotips rancis" i afavorint sobretot "rols respectuosos amb els gèneres" i estimulant la cooperació igualitària.

Consulta aquí más noticias de València.