Comunitat Valenciana

Un informe en Imelsa conclou que tres entitats municipals van eludir la llei en contractes amb Laterne i City Marketing

  • Un informe de la Unitat de Suport de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat a la Fiscalia Anticorrupció conclou que tres entitats municipals -Fundació Turisme València Convention Bureau (FTVCB), l'Associació Centre d'Estratègies i Desenvolupament de València (CyD) i la Fundació de la Comunitat Valenciana per a la Innovació Urbana i l'Economia del Coneixement (FIVEC)- van eludir la llei en els seus contractes amb City Marketing Conseil i Laterne, la consultora de comunicació que va organitzar la campanya municipal del PP per als comicis de 2007.
Ciutat de la Justícia de València.
Ciutat de la Justícia de València.
EUROPA PRESS
Ciutat de la Justícia de València.

Així consta en l'informe de la Unitat de Suport de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, a petició de Fiscalia, per a ser incorporat al Jutjat d'Instrucció número 18 de València que investiga el cas Imelsa i el seu derivat Taula. L'escrit, al que ha tingut accés Europa Press, analitza set relacions contractuals de les tres entitats amb les dos empreses, Laterne i City Marketing, que van compartir administrador.

D'acord amb l'informe, els contractes de serveis de FTVCB, CyD i FIVEC -entitats que formen part del sector públic de l'Ajuntament de València i que tenen condició d'adjudicador- queden subjectes al text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques (TRLCAP) -que reprodueix la Directiva 2004/18- i en ells o bé s'eludeix eixa normativa o bé els principis de publicitat i concurrència als quals estaven obligats per la seua condició, en ser aquestos últims de quantia inferior a l'establida en l'article 2.1 d'eixa llei.

En l'informe es reflecteixen dos contractes de FIVEC amb Laterne: un de serveis datat en 2006 per import de 30.000 euros per a assessoria de Marketing i Comunicació en el disseny de pla de comunicació i gabinet de premsa i un altre de 2007 per 120.000 euros, per a desenvolupar el Pla Estratègic de Modernització Tecnològica per a la Gestió de l'Ajuntament de València.

Els contractes amb FVTCB amb Laterne ascendeixen a 616.00 euros entre 2006 i 2008 (531.034 més IVA), pel concepte en les set factures emeses per la mercantil per a justificar els cobraments de 'Projecció Turística Pla' i sense que la Fundació haja aportat contracte algun que suporte eixos abonaments.

Finalment, CyD va celebrar un contracte amb Laterne per 192.496 euros (sense IVA) en 2004 i tres amb City Marketing Council en 2005, 2006 i 2007 per import de 172.413, 198.002 i 260.212 euros respectivament. En la documentació remesa, segons els investigadors, no consta prova que les entitats públiques formalitzaren expedient per a complir les obligacions imposades per la normativa.

Els investigadors conclouen que FTVCB va eludir el TRLCAP en el contracte que va adjudicar en 2006 a Laterne per 531.034 euros (IVA no inclòs), igual que va fer CyD amb City Marketing en 2007 per import de 260.212 euros. I que FIVEC i CyD van eludir els principis de publicitat i concurrència en els quatre contractes que van subscriure amb les dos empreses per valor de 30.000 i 120.000 euros (sense IVA) amb Laterne en el primer cas i per 172.413, 198.002 i 192.496 euros en el segon amb City Marketing, en el segon.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento