Comunitat Valenciana

El Consell al·lega contra el projecte de Foment de la V-31 per prioritzar el trànsit rodat i incomplir la intermodalitat

  • La Conselleria de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori ha presentat al·legacions contra el Document Inicial d'Avaluació Ambiental del Projecte de la V-31 per, entre altres aspectes, prioritzar el trànsit rodat i incomplir la intermodalitat.
Maria José Salvador
Maria José Salvador
GVA
Maria José Salvador

Així ho ha exposat este dimecres la consellera de Vivenda, María José Salvador, en declaracions als mitjans de comunicació després de mantindre una trobada amb alcaldes per a abordar el projecte del Ministeri per al traçat de la V-31.

Es tracta d'una iniciativa que es remunta a l'any 2011, quan es va planejar fer este Document Inicial d'Avaluació Ambiental que es va adjudicar a una empresa en 2012. Des de llavors han transcorregut cinc anys i ara el Ministeri li l'ha traslladat a la Conselleria per si vol fer al·legacions abans que es faça la Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) i es redacte el projecte definitiu.

La Conselleria, després d'estudiar-ho i comentar-ho amb alcaldes afectats per les obres, ha decidit presentar diferents al·legacions a aquesta carretera, en la part dreta de la qual transcorre L'Albufera amb camins agrícoles.

En primer lloc, des de l'administració pública al·leguen que en aquest document no es presenten alternatives, amb el que s'estaria incomplint la llei; així mateix, al·ludeixen que es prioritza "absolutament" el trànsit rodat "sense tindre en compte un altre tipus de mobilitat".

Al costat d'açò, exposen que es "incompleix" la intermodalitat. Sobre aquest tema, Salvador ha manifestat que la política de la Generalitat "es basa en no fer carreteres pures i dures, si no a estudiar qual és la millora de la mobilitat en el seu conjunt".

Ha posat com a exemple que en aquest projecte no es té en compte que per la carretera discorre de forma paral·lela la línia de ferrocarril Silla-València, "de manera que es podrien plantejar solucions per a millorar la connexió, com a aparcaments dissuasoris", ha manifestat.

"No es contempla cap tipus d'itinerari no motoritzat, com a noves passarel·les ciclopeatonals que facilitarien l'accés dels habitants de diferents municipis", ha postil·lat, per a agregar que "tampoc es tenen en compte solucions de gestió de trànsit com reduccions de velocitat, radars o camins exclusius", ha dit.

Salvador considera que el Govern central "segueix fent carreteres del segle passat i cal abordar aquest tipus d'infraestructures en el marc del segle XXI", ha demanat.

Així mateix, ha reclamat "espais de diàleg" per part de la Generalitat i dels ajuntaments juntament amb el Ministeri per a abordar estes obres. "Traslladarem al Ministeri per escrit la necessitat d'asseure'ns per a planificar este tipus d'actuacions", ha avançat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento