Comunitat Valenciana

Els sindicats demanen no limitar l'accés a places d'EOI a interins sense capacitació

  • L'orde estableix que a partir del curs que ve els docents interins sense capacitació en valencià només podran optar a places en comarques castellanoparlants.
  • Aquest punt ha creat "inquietud en el professorat interí sense la capacitació", segons ha indicat este dimarts el STEPV.
  • La norma dóna un termini de quatre anys perquè el professorat que no la tinga puga obtindre-la, igual que en l'orde 90/2013 per a la resta d'ensenyaments.
Escola Oficial d'Idiomes de València EOI Valencia
Escola Oficial d'Idiomes de València EOI Valencia
Europa Press
Escola Oficial d'Idiomes de València EOI Valencia

Els sindicats representats en la Mesa Sectorial d'Educació han demanat a la Conselleria que es retire un paràgraf de l'esborrany de l'orde de catalogació dels ensenyaments de règim especial -Escoles Oficials d'Idiomes (EOI) i artístiques- que estableix que a partir del curs que ve els docents interins sense capacitació en valencià només podran optar a places en comarques castellanoparlants, informa el Sindicat de Treballadores i Treballadors de l'Ensenyament del País Valencià (STEPV).

El sindicat assegura que aquest punt ha creat "inquietud en el professorat interí sense la capacitació", al mateix temps que ha recordat que el projecte d'ordre preveu catalogar els llocs a partir de la publicació de la normativa, però es dóna un termini de quatre anys perquè el professorat que no la tinga puga obtindre-la, igual que en l'orde 90/2013 per a la resta d'ensenyaments.

Cal tindre en compte, subratlla el sindicat, que hi ha pocs centres d'aquestos ensenyaments -conservatoris de música i dansa, escoles oficials d'idiomes, escoles d'art i disseny-, per la qual cosa "tots els sindicats de Mesa Sectorial" (UGT i CCOO, a més de STEPV) han demanat la supressió d'aquest paràgraf "perquè no té sentit".

Des d'STEPV asseguren que la Conselleria "ha pres bona nota d'aquesta petició" i auguren que "molt probablement suprimirà esta clàusula".

A més, aquest sindicat ha demanat dades sobre el professorat que no té la capacitació abans de continuar amb la negociació per a poder valorar l'impacte que podria tindre aquesta normativa en aquests centres i equiparar els drets del professorat interí al funcionariat de carrera en el sentit que quan s'acabe la moratòria, qui no tinga eixa titulació puga optar a plaça en comarques castellanoparlants, però no abans.

Decret educació inclusiva

En la Mesa Sectorial d'aquest dimarts s'ha abordat també el futur decret d'inclusió, sobre el qual STEPV ha exigit la constitució de grups de treball per a poder fer l'anàlisi i les aportacions necessàries al document amb l'objectiu d'"aconseguir una verdadera inclusió educativa en els centres escolars i que puguen participar les diferents organitzacions, col·lectius i associacions implicats en els processos d'ensenyament-aprenentatge".

Per açò, STEPV ha traslladat una bateria de propostes de millora, a més de traslladar suggeriments rebuts per part de diferents associacions com la de directors dels Centres d'Educació Especial, de col·lectius LGTBI (Lambda), i professorat dels centres educatius i especialment d'Aules CIL, centres CAUS, CEE.

El sindicat condiciona la implementació d'este decret d'inclusió educativa a una negociació prèvia de la millora de les plantilles educatives, "posat que amb les actuals plantilles retallades pel PP difícilment es podrà aconseguir la fita de la inclusió educativa, una reducció de la ràtios actuals i un pla de formació de xoc", adverteix.

La Conselleria, sempre segons aquestes fonts sindicals, ha acceptat continuar la negociació del decret en una pròxima reunió, en la qual donarà resposta concreta a la quantitat de propostes traslladades. El director general de Política Educativa, Jaume Fullana, "s'ha compromés a posar en marxa totes les mesures necessàries per al decret siga aplicable en les millors condicions".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento