Comunitat Valenciana

Soler creu que la repetició de curs "no està servint" i proposa passar amb mesures de reforç

  • Ha llançat una proposta "per a la reflexió" que consisteix que l'alumne amb dificultats continue "amb mesures específiques de reforç".
  • Assegura que no parla que es prohibisca la repetició, sinó que siga "una mesura realment excepcional" com ocorre en molts altres països.
  • A la Comunitat Valenciana la taxa d'alumnes que acaben l'ESO és del 69,3%, vuit punts per davall de la mitjana espanyola.
Miguel Soler en les Corts
Miguel Soler en les Corts
CORTS
Miguel Soler en les Corts

El secretari autonòmic d'Educació i Investigació, Miguel Soler, ha assegurat este divendres que la repetició de curs durant l'escolarització obligatòria "no està servint" tal com està configurada i "no sempre és la millor opció", per la qual cosa ha llançat una proposta "per a la reflexió" que consisteix que, en lloc de repetir curs, l'alumne amb dificultats en determinades matèries passe al següent "amb mesures específiques de reforç en eixes matèries".

Durant la seua compareixença en les Corts Valencianes per a explicar les mesures de la Conselleria d'Educació per a reduir les taxes de fracàs escolar, Soler ha explicat que no parla que es prohibisca la repetició, sinó que siga "una mesura realment excepcional" com ocorre en molts altres països, per estar un alumne hospitalitzat, per exemple, però en altres casos "hi ha alumnes que estan pitjor després de la repetició". "Al que no li agrada el café, dos tasses provoquen còlic, no és la solució al problema que tenia", ha remarcat.

Enfront d'açò, defén que l'alumne amb dificultats en determinades matèries passe de curs però "amb mesures específiques de reforç en eixes matèries, amb activitats complementàries en el que es considere", oferint un reforç en tota l'escolaritat obligatòria. "Açò no és cap revolució", ha dit.

Esta és una de les qüestions que, segons ha exposat el secretari autonòmic, haurien d'abordar-se en un futur pacte educatiu, en el qual també caldria fer "una revisió a fons del currículum escolar" perquè "s'ha augmentat el nombre de matèries" i "al final l'horari no és infinit".

En l'ESO, ha dit, es produeix el cas "més greu" perquè "en prop de 30 hores no pot ser que els alumnes tinguen 12 o 13 assignatures diferents, més que anys té el xiquet, això és una barbaritat".

Fracàs escolar

Soler ha desgranat durant la seua compareixença les xifres de fracàs escolar, que indiquen que a la Comunitat Valenciana la taxa d'alumnes que acaben l'ESO és del 69,3%, vuit punts per davall de la mitjana espanyola, i ha indicat que el problema no només està en el sistema educatiu.

Entre els factors externs, s'ha referit al model productiu de la regió. També influeix, ha assegurat, l'índex sociocultural de les famílies, i la política urbanística, ja que existeixen nodes de població en els quals la seua pròpia configuració fa que el nombre d'alumnes amb necessitats especials s'incremente especialment.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento