Comunitat Valenciana

València convertirà en zona per a vianants gran part de la plaça de l'Ajuntament a l'abril del 2018

  • Mobilitat aprofitarà el tall dels accessos a plaça de la Reina per les obres de remodelació per a una peatonalització "blana" en la zona pròxima al Consistori. 
  • Serà una actuació "blana, efímera i reversible" coincidint amb la disminució del tràfic a l'espera de la reurbanització definitiva en la pròxima legislatura. 
  • Les obres en la plaça de la Reina reservaran solament per a camions l'eix Pau-Sant Vicent, la qual cosa també provocarà el desviament d'11 línies de l'EMT. 
  • Grezzi assegura que l'accessibilitat per a veïns i comerços "està garantida".
  • De rotondes a espais per al vianant: València projecta el redisseny de les seues grans places.
Plano de la superficie que será peatonal en la plaza del Ayuntamiento de València a partir de abril de 2018.
Plano de la superficie que será peatonal en la plaza del Ayuntamiento de València a partir de abril de 2018.
20MINUTOS.ES
Plano de la superficie que será peatonal en la plaza del Ayuntamiento de València a partir de abril de 2018.

Una gran part de la plaça de l'Ajuntament de València, la que va des del carrer Periodista Azzati fins al carrer Sant Vicent per la vorera recaient a l'edifici consistorial, serà per als vianants a l'abril de 2018. Aquesta és la data que ha anunciat aquest dimecres l'edil de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, qui ha explicat que el seu departament ha decidit aprofitar la reurbanització de la plaça de la Reina, els treballs de la qual està previst que comencen l'estiu de l'any que ve, per a escometre una actuació "blana, efímera i reversible" en la plaça més emblemàtica de la ciutat.

De fet, com va informar 20minutos fa un mes, els plans del departament que dirigeix Grezzi passen per aprofitar la disminució del trànsit rodat que es produirà des de Sant Vicent amb motiu de les obres en la plaça de la Reina, a la qual solament podran accedir els camions de les obres des del carrer de la Pau. "Són unes obres de gran envergadura i d'una afecció important al trànsit de vehicles en el carrer de la Pau, per la qual cosa s'haurà de desviar per Poeta Querol tant el trànsit de vehicles com el d'autobusos", ha explicat Grezzi, qui ha englobat aquesta actuació no com aïllada, sinó en el marc d'un "pla global per a millorar la mobilitat en el centre de la ciutat".

Grezzi ha definit la peatonalització "blana" com d’"urbanisme tàctic" i ha equiparat la seua filosofia amb la de Times Square, a Nova York. Segons ha explicat, la intenció és escometre-la a l'abril de 2018, uns mesos abans de començar les obres en la plaça de la Reina, previstes per a l'estiu, perquè puga "consolidar-se". A més, el procés es realitzarà amb una convocatòria que comptarà amb la supervisió i suport dels col·legis d'Arquitectes i d'Enginyers, Camins i Ports.

En aquesta línia, el mes que ve s'obrirà el període perquè els professionals realitzen les seues propostes per a la peatonalització blana i tots dos ens col·legials les valoraran juntament amb el Consistori per a ultimar el disseny durant el primer trimestre de 2018. Per a la pròxima legislatura quedarà la reurbanització definitiva de la plaça de l'Ajuntament, el projecte del qual "requereix un debat molt més ampli", segons Grezzi, i que també comptarà amb la participació de l'àrea d'Urbanisme que dirigeix l'edil socialista Vicent Sarrià. 

Segons Grezzi, el pla passa per "recuperar places que actualment són rotondes" i es basa en el disseny que arreplega el Pla Urbà de Mobilitat Sostenible (PMUS), aprovat per l'anterior Govern del PP en 2013, excepte el tall de la circulació pel carrer de la Sang. Una de les qüestions pendents és el possible doble sentit del tram de la plaça de l'Ajuntament enfront de l'edifici de Correus, una possibilitat que actualment s'està estudiant. Respecte als accessos a la plaça de l'Ajuntament, l'edil ha afirmat que estan "garantits" tant per als residents com per als taxis, comerços, restaurants i els seus proveïdors.

Desviament d'11 línies de l'EMT 

La remodelació de la plaça de la Reina, i el tall al trànsit de la mateixa, suposarà el desviament d'11 línies de l'Empresa Municipal de Transports (EMT), que són les que actualment passen per aqueix enclavament. "S'ha estat treballant amb l'EMT i amb el Servei de Mobilitat de forma integral i estem preparant un model per a garantir i millorar el servei", ha afirmat Grezzi.

Segons les seues dades, actualment una mitjana de 90 autobusos accedeixen cada hora a la plaça de la Reina, la qual cosa fa "ineficient" el servei. Respecte a la intensitat de trànsit rodat pel tram del carrer Sant Vicent afectat, ronda els 5.000 vehicles per hora, aproximadament.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento