L'entitat ha reclamat en un comunicat una actuació "decidida" per part de la Generalitat i l'Ajuntament "en contra de tots dos projectes i favor d'una connexió amb tramvia pel litoral, incompatible amb l'accés nord planejat".
La plataforma recorda que l'any 2011, amb motiu de l'inici de les obres de la Fase I d'Accés Nord al Port engegat per l'anterior Consell del PP, ja va manifestar públicament la seua oposició i va dur a terme una recollida de firmes en contra seua.
"Lamentem que les actuals administracions seguisquen amb els seus plans ignorant l'oposició ciutadana", ha criticat, per a afegir que l'última fase d'ampliació a tres carrils de la V-21 "no respon una necessitat real; ningú ha demandat esta infraestructura que sorgeix d'un projecte del Ministeri de Foment, en previsió d'una demanda que la pròpia obra pretén induir".
Al seu juí, l'ampliació de la V-21 "només es justifica per a donar accés a l'accés nord al port" i ha denunciat que tots dos projectes "impliquen injectar més trànsit a la ciutat, la qual cosa va en contra dels compromisos municipals i autonòmic amb la mobilitat sostenible, la reducció de gasos d'efecte hivernacle, la pacificació del trànsit i el descans veïnal".
A més, lamenta que no s'observa "cap anàlisi sobre les relacions cost-benefici d'una obra tan important, incloent emissions, efecte de gasos hivernacle i tot el que suposa l'estímul de més i més ús del vehicle privat per a accedir a la ciutat, doncs ja no es tracta d'una via de pas (com podria ser el by-pass) sinó d'un accés directe al cor" de València.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios