L'entitat ha reclamat en un comunicat una actuació "decidida" per part de la Generalitat i l'Ajuntament "en contra de tots dos projectes i favor d'una connexió amb tramvia pel litoral, incompatible amb l'accés nord planejat".

La plataforma recorda que l'any 2011, amb motiu de l'inici de les obres de la Fase I d'Accés Nord al Port engegat per l'anterior Consell del PP, ja va manifestar públicament la seua oposició i va dur a terme una recollida de firmes en contra seua.

"Lamentem que les actuals administracions seguisquen amb els seus plans ignorant l'oposició ciutadana", ha criticat, per a afegir que l'última fase d'ampliació a tres carrils de la V-21 "no respon una necessitat real; ningú ha demandat esta infraestructura que sorgeix d'un projecte del Ministeri de Foment, en previsió d'una demanda que la pròpia obra pretén induir".

Al seu juí, l'ampliació de la V-21 "només es justifica per a donar accés a l'accés nord al port" i ha denunciat que tots dos projectes "impliquen injectar més trànsit a la ciutat, la qual cosa va en contra dels compromisos municipals i autonòmic amb la mobilitat sostenible, la reducció de gasos d'efecte hivernacle, la pacificació del trànsit i el descans veïnal".

A més, lamenta que no s'observa "cap anàlisi sobre les relacions cost-benefici d'una obra tan important, incloent emissions, efecte de gasos hivernacle i tot el que suposa l'estímul de més i més ús del vehicle privat per a accedir a la ciutat, doncs ja no es tracta d'una via de pas (com podria ser el by-pass) sinó d'un accés directe al cor" de València.

Consulta aquí más noticias de València.