Comunitat Valenciana

València inicia un projecte pilot de bicis elèctriques carregades amb energia solar

  • S’ha instal·lat una estació amb 4 bicicletes elèctriques perquè els ciutadans puguen provar-les de manera gratuïta durant el mes d’octubre.
  • Segons el regidor Roberto Jaramillo, en funció del resultat d'aquesta experiència pilot, el projecte s'implantaria en la resta de la ciutat.
  • L'Ajuntament aposta per aquest projecte des d’àrees com la lluita contra el canvi climàtic, la producció d'energies renovables o la mobilitat sostenible.
Presentación del proyecto de bicis eléctricas cargadas con energía solar
Presentación del proyecto de bicis eléctricas cargadas con energía solar
EUROPA PRESS
Presentación del proyecto de bicis eléctricas cargadas con energía solar

La ciutat de València ha impulsat un projecte pilot de bicicletes elèctriques carregades amb energia solar, a través del centre d'innovació Les Naus i desenvolupat per l'empresa CMG Aigua i Energia S.L., guanyadora de l'últim concurs d'idees Transition Cities finançat per Climate KIC.

El projecte pilot 'Bicis Solars' ha comptat amb la col·laboració de La Marina de València, on s'ha establit una estació amb quatre bicicletes elèctriques de les quals podran fer ús els ciutadans en un període de prova de 15 minuts de forma gratuïta durant el mes d'octubre.

El projecte ha sigut presentat aquest dimarts pel regidor d'Energies Renovables, Canvi Climàtic i Innovació de l'Ajuntament de València, Roberto Jaramillo, juntament amb el director i el delegat d'Energies Renovables de CMG Aigua i Energia, Manuel Duarte i José Antonio Soler, i el director estratègic de la Marina, Ramón Marrades.

Crear consciència sobre la mobilitat sostenible

Les bicicletes, equipades amb un sistema de recarrega amb energia fotovoltaica renovable a través d'un sostre solar, estan dotades de cinc velocitats d'energia elèctrica i tenen una autonomia de fins a 60 quilòmetres. La bici és accionada per un motor elèctric de 350W. El sistema disposa de quatre panells solars fotovoltaics de 300W cadascun, situats en els sostres solars de les estacions de recarrega.

Aquesta experiència pilot té l'objectiu de provar la instal·lació real d'aquesta nova tecnologia en un context real, a més d'avaluar el resultat de la instal·lació per a crear consciència sobre la mobilitat sostenible urbana i la producció d'energia renovable.

Durant la presentació, el regidor Jaramillo ha assegurat que en funció del resultat d'aquesta experiència pilot, el projecte s'implantaria en la resta de la ciutat. Així mateix, ha afegit que "és molt ràpid" per a parlar de la planificació i del pressupost que l'Ajuntament donaria a aquesta iniciativa si s'obtenen bons resultats.

"Creiem que València és una ciutat que, per la seua orografia i pel seu clima, és ideal per a la bici, però també per a la bici solar. Anem a veure el resultat del projecte i en funció de les dades prendríem una decisió", ha manifestat el regidor.

Jaramillo ha insistit que no es pot fer una previsió posat que els projectes pilots es fan per a veure el resultat. "Primer cal avaluar les dades que s'obtenen, com ho ha acollit la gent, quins trams d'edat, i amb tot açò es faria una anàlisi de si ho traslladem a la ciutat quin ús caldria fer, i depenent d'aqueix ús ja s'estudia l'econòmic", ha assegurat.

Segons el regidor, l'Ajuntament aposta per aquest projecte des de diferents àrees del consistori com la lluita contra el canvi climàtic, la producció d'energies renovables o la mobilitat sostenible. "En aquest cas des de la part d'innovació i des de les Naus el que fem és un pilot per a demostrar que açò funciona i amb aqueixos resultats ja fer aqueix treball amb les diferents regidories", ha afegit Jaramillo.

"Sense suar” ni "esforços"

Per la seua banda, José Antonio Soler ha explicat el funcionament de les bicicletes. "Durant el dia els panells solars carreguen les bateries i tenen energia suficient per a carregar-les. Açò permet que l'usuari puga durant el dia usar-la d'una forma senzilla, sense suar, sense esforços i que puga moure's per l'entorn de la ciutat de forma fàcil", ha assegurat. Soler també ha ressaltat la utilitat d'aquest projecte per a la gent gran que, segons ell, "a voltes són poc inclinats a l'ús de la bicicleta com a vehicle de mobilitat".

Segons José Antonio Soler, el projecte pilot ha tingut un gran acolliment i en una setmana de funcionament pràctic ja ho han utilitzat més de cent persones. "Estem fent proves gratuïtes perquè la gent puga provar durant 15 minuts l'ús de la bicicleta elèctrica i conscienciem sobre com estan carregades les bateries de les bicis mitjançant les energies renovables", ha afegit.

Respecte al pla de viabilitat del projecte, Soler ha recalcat que s'hauria de tractar amb el consistori, atès que la concessió municipal en aquest moment és de Valenbisi.

Segons el delegat d'Energies Renovables de CMG Aigua i Energia, el pressupost de cost d'una bicicleta d'aquestes característiques es troba al voltant dels 1.000 euros. Quant al que pagaria l'usuari després de l'experiència pilot per l'ús, Soler ha assegurat que pretenen que es pague un preu similar al que s'abona per l'ús d'una bicicleta normal, entorn a deu o 15 euros per dia.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento