Comunitat Valenciana

El Consell lamenta els retards que provocarà la redacció de nous estudis del túnel passant

  • El Ministeri vol anar al seu ritme quan eixos estudis estan aprovats des de fa anys i solament és necessari actualitzar-los", diu el director general d'Obres Públiques.
  • Demana "celeritat, que s'executen ràpidament les obres i sense causar les molèsties que han patit tot este temps els viatgers de rodalies".
  • "Sembla que el Govern està jugant al parxís amb la Comunitat Valenciana perquè sempre apareix algun motiu per a manar-nos a la casella d'eixida", ha declarat.
Aspecto de las obras en el sector Ruzafa-Malilla del Parque Central de Valencia, junto a las vías y a la estación Joaquín Sorolla de Adif.
Aspecto de las obras en el sector Ruzafa-Malilla del Parque Central de Valencia, junto a las vías y a la estación Joaquín Sorolla de Adif.
20MINUTOS.ES
Aspecto de las obras en el sector Ruzafa-Malilla del Parque Central de Valencia, junto a las vías y a la estación Joaquín Sorolla de Adif.

El director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha lamentat este dilluns "els retards que provocarà la nova redacció d'estudis informatius del túnel passant i del tram València-Castelló que va a realitzar ara el Ministeri de Foment".

Segons ha explicat en un comunicat, "impulsar ara la segona plataforma s'ha de fer amb celeritat perquè s'han perdut massa anys" i tornar a redactar els estudis informatius amb terminis de 24 mesos reflecteix, una vegada més, "que el Ministeri vol anar al seu ritme quan eixos estudis estan aprovats des de fa anys i solament és necessari actualitzar-los". Al final, ha lamentat, "la desídia del Ministeri de Foment ens va a seguir passant factura".

Domingo ha reiterat que des de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori van a seguir defenent com a prioritària l'execució del Corredor Mediterrani, sobretot en els trams més saturats com el de València-Castelló i el túnel de València amb una doble plataforma, però "sense oblidar els servicis de Rodalies perquè són molt nombrosos els viatgers que estan esperant la seua millora" i Benicàssim, Vinaròs, Villena o Moixent "ja no poden esperar més".

"Juguen al parxís amb la Comunitat"

En opinió del director general d'Obres Públiques, "sembla que el Govern d'Espanya està jugant al parxís amb la Comunitat Valenciana perquè sempre apareix algun motiu per a manar-nos a la casella d'eixida".

Ha recordat que "durant molts anys al Corredor Mediterrani ho han anat relegant, ho van substituir per l'ocurrència del tercer fil pensant que anava a ser més ràpid i eficaç i s'ha demostrat que no ha sigut tan ràpid" i, de fet, "encara no ha arribat l'AVE a Castelló ni les mercaderies en ample estàndard, i ja portem més de dos anys de retard". A més, ha afegit que "a pesar d'haver patit nombrosos retards mentre es construïa, ara els Rodalies entre València i Castelló ja han patit un empitjorament dels seus temps de recorregut i quan s'afegisca l'AVE a Castelló els problemes s'agreujaran".

Demana celeritat en les obres

Ara, "després de repetir-ho fins a la sacietat des de la Generalitat el ministre pareix que s'haja adonat d'estos problemes i ha tornat a la idea inicial de la doble plataforma i a més instal·lant el tercer fil en la via que falta". No obstant açò, s'ha preguntat "a què està jugant el Govern amb tots estos canvis" i ha demanat "celeritat, que s'executen ràpid les obres i sense causar les molèsties que han patit tot este temps els viatgers de rodalies".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento