Aprovat el nou decret valencià de Primària que dóna als col·legis 3.30 hores setmanals de lliure disposició
Aprovat el nou decret valencià de Primària que dóna als col·legis 3.30 hores setmanals de lliure disposició GVAEDUCACIO

Així ho ha manifestat el conseller de Transparència, Manuel Alcaraz, este divendres en funcions de portaveu, després de la reunió de l'Executiu autonòmic on s'ha donat llum verda a la norma.

El decret modifica l'anterior de 2014 i pretén "aprofundir en la qualitat educativa i dotar els centres d'una major autonomia i flexibilitat horària en l'Educació Primària".

Per a açò, s'ha realitzat una sèrie de modificacions entre les quals destaquen qüestions relatives a l'horari lectiu, els informes d'avaluació, el foment de la innovació i l'organització dels equips docents.

Respecte a l'horari lectiu, els centres podran programar sessions lectives d'entre 45 i 60 minuts; l'horari lectiu setmanal serà de 25 hores, del dilluns a divendres; la jornada escolar començarà, amb caràcter general, a les 9.00 i finalitzarà a les 17.00 hores; cada centre establirà un període de descans diari de 30 minuts, mentre que el descans mínim entre les sessions de matí i vesprada serà d'una hora i mitja.

A més, els horaris seran confeccionats pels centres amb autonomia, però atenent els criteris que s'especifiquen, relatius a la càrrega horària de les àrees i assignatures; els períodes lectius setmanals de lliure disposició -3.30 hores- es podran assignar a diverses àrees o projectes disciplinaris, entre ells l'ensenyament d'idiomes.

Pel que fa a l'avaluació, els centres podran establir el model d'informe d'avaluació que consideren oportú en el seu projecte educatiu, encara que en els documents d'avaluació caldrà ajustar-se als termes de la normativa vigent.

TREBALL PER PROJECTES

Per a fomentar la innovació i promoure l'autonomia dels centres, la programació didàctica es podrà dur a terme mitjançant projectes específics, com a treball per projectes, per àmbits o interdisciplinaris, dirigits a millorar l'èxit escolar i a l'adquisició de les competències i els objectius del currículum, així com per a promoure la transversalitat de coneixements.

A més, es promou l'organització en equips dels docents de primer i segon curs, dels de tercer i quart i dels de cinqué i sisé, cadascun dels quals actuarà sota la direcció d'un coordinador.

Consulta aquí más noticias de València.