Comunitat Valenciana

L'encreuament de Colón amb Xàtiva marca el rècord d'intensitat diària de bicicletes a València

  • Tres mesos després de la seua obertura, l'anell ciclista de la ronda interior és ja la via ciclista més utilitzada de València.
  • Xàtiva (2.916), Colón (2.895), Guillem de Castro (2.577) i Navarro Reverter (2.380) són els trams més usats de la infraestructura i de tota la ciutat.
  • Els campus i l'avinguda del Port també registren elevat tràfic de bicicletes.
  • Mobilitat calcula que l'anell suporta cada dia no menys de 7.000 trajectes.
Un ciclista utilizando el carril bici en Valencia.
Un ciclista utilizando el carril bici en Valencia.
20MINUTOS.ES
Un ciclista utilizando el carril bici en Valencia.

Dilluns que ve es compliran quatre mesos de l'obertura a la circulació de bicicletes de l'anell ciclista, el carril que recorre la ronda interior de València vorejant el centre històric. Des de llavors, milers d'usuaris l’han recorregut i s'ha convertit en el carril-bici més utilitzat de la ciutat.

Les dades d'intensitats mitjanes diàries del carril-bici publicats per l'Ajuntament de València mostren que al maig el punt amb major registre de circulacions va ser l'encreuament dels carrers Colón i Xàtiva, amb 2.916 trajectes de mitjana al dia. A continuació figuren el propi carrer Colón (2.895 i 2.739 en els seus dos punts de mesurament), Xàtiva (2.829), Guillem de Castro a l'altura de Sant Agustín (2.577) i l'avinguda Navarro Reverter (2.380). 

Aquestes intensitats suposen un rècord des que es va obrir l'anell ciclista i, a més de fer d'aquesta infraestructura la més utilitzada, desplacen a la qual fins a enguany era la zona amb més ciclistes, la universitària: Blasco Ibáñez i Tarongers. De fet, en la primera d'aquestes avingudes es registren intensitats de fins a 1.879 trajectes amb bicicleta de mitjana al dia i de 2.051 en el cas del campus de Tarongers. La diferència amb l'anell ciclista radica que en aquestes zones els carrils bicis no són de doble sentit, sinó que estan desdoblegats i solament registren trajectes en un sol sentit. 

El tram amb menor intensitat de l'anell ciclista es correspon amb el tram paral·lel a l'antic llit del riu, entre Blanqueries i Pintor López. Altres zones de la ciutat amb elevada circulació de bicicletes amb els carrils-bici dels carrers Almassora i Alboraia, que connecten les zones universitàries amb el centre. L'avinguda del Port (1.878) i els accessos a la Marina també reflecteixen circulació elevada de bicicletes.

Fonts de la Regidoria de Mobilitat Sostenible expliquen que per a valorar l'ús de l'anell ciclista, a més de la seua configuració de doble sentit, que fa que alguns trajectes corresponguen al mateix usuari d'anada i volta, cal tenir en compte que un mateix ciclista, "com a molt, utilitza un terç o la meitat" del recorregut per a desplaçar-se. Amb aquests càlculs, sostenen que, tenint en compte un ús del 50% de l'anell ciclista, la intensitat mitjana diària és d'entre 5.000 i 6.000 trajectes al dia, una xifra que s'eleva per sobre dels 7.000 si se sumen les intensitats prenent com a referència un terç del recorregut.

Un canvi en l'estadística oficial

Des de la Regidoria de Mobilitat Sostenible expliquen que la metodologia amb la qual es bolcaven les dades d'intensitats ciclistes tenia fins ara el biaix d'incloure els dies festius. Amb el nou tractament estadístic, la intensitat mitjana diària des de gener de 2017 es calcula de dilluns a divendres, excepte festius, amb el que es pretén "afinar més les dades" i donar una imatge "més fidel" de l'ús de la bicicleta a València. També estudien, de cara al futur, establir variables que influeixen en l'ús de la bici, com els dies plujosos, i fer constar en la llegenda quants es registra cada mes.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento