L'ens normatiu del valencià ressalta, en un comunicat emès després de la seua sessió plenària, que "la convivència social, la supervivència del valencià i el dret dels valencians a l'ús normal de la seua llengua exigixen, sense cap dubte, que es complisca plenament l'Estatut d'Autonomia i la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià, i que al final del sistema educatiu tots els alumnes tinguen un coneixement igual del valencià i del castellà".
En eixe sentit, l'AVL recorda que en el seu informe sobre el Decret de Plurilingüisme va valorar el tractament que rep el valencià i va destacar la intenció del text normatiu d'avançar "progressivament i de manera flexible cap a un sistema multilingüe per a tots els valencians, que els faça plenament hàbils en les dos llengües oficials i la llengua anglesa".
L'Acadèmia considera que el plantejament del decret "pot aconseguir amb eficiència el coneixement igual de les dos llengües oficials a través d'un ensenyament plurilingüe i, a més, el Decret de Plurilingüisme posa un èmfasi reequilibrador en l'ensenyament vehicular del valencià, sense que açò puga ser interpretat com a discriminatori".
ACADÈMIA ARANESA
D'altra banda, el president de l'Acadèmia Aranesa dera Llengua Occitana, Jusèp Loís Sans, ha sigut rebut pel president de l'AVL, Ramon Ferrer, i posteriorment ha assistit al ple de la institució.
Sans ha explicat que l'objecte de la institució que presidix és investigar i estudiar l'aranés, i establir els criteris de normativa d'acord amb els principis de la gramàtica occitana de Loís Alibèrt i les 'Normes ortogràfiques der aranés', com a part integrant de l'espai lingüístic i cultural occità.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios