Consum tanca un 2016 "rècord" amb un benefici de 46,8 milions, un 20% més i un augment del 10,5% en facturació

  • La Cooperativa Consum va tancar l'exercici 2016 amb un benefici de 46,8 milions d'euros, la qual cosa suposa un augment del 20% respecte a l'any anterior i una facturació de 2.344 milions d'euros, un 10,5% més que en 2015. Així mateix, la cooperativa valenciana va generar 1.071 ocupacions.
Dos trabajadores realizan un pedido online en un supermercado de Alicante.
Dos trabajadores realizan un pedido online en un supermercado de Alicante.
CONSUM

Així ho ha donat a conéixer este dijous en roda de premsa el director general de la cooperativa, Juan Luis Durich, qui ha mostrat "especial satisfacció" per les xifres registrades, que han sigut de "rècord". De fet, ha valorat que el creixement en vendes se situa 6,9 punts percentuals per damunt de la mitjana del sector de la distribució espanyola a superfície dinàmica, mentre que el creixement a superfície constant del 7,9%.

A més, en 2016, Consum va invertir 102,7 milions d'euros, un 12,9% més, bàsicament en l'obertura de 36 nous supermercats, 12 propis i 24 franquícies Charter, i en l'ampliació de les instal·lacions logístiques a Catalunya. Així, la cooperativa manté el sisé lloc del rànquing nacional d'empreses de distribució amb una quota de mercat per vendes del 14,75% en el seu àmbit d'actuació.

Amb estes incorporacions, Consum va tancar el passat exercici amb una xarxa de 680 establiments, 436 propis i 244 Charter situats a la Comunitat Valenciana, Catalunya, Castella-la Manxa, Múrcia, Andalusia i Aragó.

Per al pròxim any, Durich ha avançat que la cooperativa preveu invertir 130 milions d'euros i obrir 45 nous establiments, dels quals 15 seran Consum -3 a Catalunya i Andalusia; 1 a Múrcia, 6 a la Comunitat Valenciana i 2 a Castella-la Manxa- i els altres 30 seran Charter -10 a la Comunitat, 9 a Catalunya, 6 a Castella-la Manxa, 2 a Aragó i Múrcia i 1 a Andalusia.

El 72,7% DELS TREBALLADORS SÓN DONES

Respecte a la seua plantilla, Consum va generar 1.071 noves ocupacions en 2016, fins a aconseguir una plantilla de 13.504 treballadors, dels quals el 72,7% són dones amb una mitjana d'edat de 38 anys. Per a enguany, preveu crear 1.600 llocs de treball.

A més, l'activitat de Consum va generar en 2016 més de 23.700 llocs de treball indirectes, deguts al creixement de la xarxa Charter, els fabricants de marca pròpia i les empreses de transport, manteniment, neteja, seguretat i servici a domicili.

Durich ha destacat que les persones són per a la cooperativa "l'eix clau", per la qual cosa ha ressaltat que els llocs de treball en la cooperativa són "estables i de qualitat" ja que el 94,7% de la plantilla gaudix de la condició de soci, fix o soci en període de prova, els qui es repartiran el 70% dels resultats de 2016, uns 32 milions d'euros.

També, ha posat en valor que a la fi de l'exercici 2016 es va aprovar un augment salarial de el 1,6% per al personal base, la qual cosa representa una inversió de més de 2 milions d'euros i suposa una mesura de solidaritat retributiva, acurtant distàncies entre els salaris més baixos i més alts.

CONCILIACIÓ FAMILIAR

Amb l'objectiu d'afavorir la conciliació familiar, Consum va invertir 8 milions d'euros, uns 596,8 euros per treballador, per a aconseguir esta fi. A més, l'1 de gener de 2017 la Cooperativa va ampliar a 6 setmanes el permís de paternitat retribuït, dos més del que estipula la llei, millorant les condicions del permís per naixement, adopció o acolliment que ja tenia la plantilla, fixat en 4 setmanes des de desembre de 2009.

També va aprovar una paga mensual de 150 euros per a treballadors víctimes de violència de gènere i per a treballadors amb fills amb alguna discapacitat i una altra anual de 300 euros per a treballadors amb algun tipus de discapacitat.

Tot açò ha suposat, segons Durich, que la Cooperativa haja augmentat la seua productivitat un 22%, permetent la millora de la qualitat de vida en el treball i l'atracció i retenció del talent i reduint també l'absentisme un 17%.

PROVEÏDORS

El director general de Consum ha puntualitzat que la Cooperativa aposta per la varietat de marques, qualitat en frescs i el millor preu des de la primera unitat, adaptant la seua oferta a "les necessitats del client". Per açò, ha indicat que Consum compta amb més de 12.900 referències, de les quals el 87% són marques de fabricant i el 13%, unes 1.700 referències, marca pròpia.

En este sentit, i amb l'objectiu de cobrir les necessitats de consum dels seus clients, a la fi de 2016 va llançar la nova gamma de productes ECO amb 80 referències, que s'ampliaran en 2017.

A més, ha posat en valor el seu compromís amb l'economia local com demostra el fet que el 99,6% dels seus proveïdors són nacionals i el 65,6% procedix de les comunitats autònomes en les quals està present. La Cooperativa treballa cada any a millorar els terminis de pagament d'estos proveïdors i en 2016 ho ha reduït en un dia, situant-ho en 44 dies des de la recepció de la mercaderia.

COL·LABORACIONS SOLIDÀRIES

D'altra banda, Consum va destinar 12,6 milions d'euros a projectes de col·laboració solidària en 2016, un 37% més que l'exercici anterior. Entre els seus projectes, Durich ha destacat el Programa Profit de Gestió Responsable d'Aliments, que el passat exercici va donar 5.200 tones d'aliments provinents dels supermercats, plataformes i escoles de frescs, per un valor de 12 milions d'euros.

Així mateix, va destinar 8,2 milions d'euros a inversions mediambientals. De fet, en 2016, la seua petjada de carboni va disminuir un 4,8% respecte a l'any anterior per la incorporació de gasos refrigerants menys contaminants en les noves obertures. A més, ha deixat d'emetre a l'atmosfera 36.551 tones de CO2, obtenint uns estalvis superiors als 17 milions d'euros.

Per a açò, ha explicat que ha sigut "clau" l'ampliació de la xarxa de supermercats Ecoeficients, que ha aconseguit els 327 centres, un 75% de la xarxa comercial pròpia. A més, el 75% del consum energètic de la Cooperativa procedix de fonts d'origen renovable.

VENDA ONLINE

Respecte als planes de digitalització de la companyia, el director general ha avançat que la previsió és destinar uns 17 milions d'euros per a la robotización de les seues plataformes; reformes, millora tecnològica i per a la incorporació d'espais i seccions en el seu magatzem al Prat (Barcelona).

De la venda online, que quasi porta 4 mesos en funcionament a València i la seua àrea metropolitana i que en els pròxims mesos arribarà a Alacant i Barcelona, ha assenyalat que encara estan "aprenent moltíssim" i, a partir de la realització d'una anàlisi "seriosa" de les seues possibilitats de futur, decidiran si fer algun moviment logístic.

"Tenim a veure si ens interessa o no perquè al final al client no li canvia gens perquè solament li interessa si arriba el producte en les condicions que ho ha demanat", ha manifestat Durich, qui ha apuntat, en este sentit, que encara no està "en disposició" de tindre un criteri establit sobre si Consum apostarà o no per la compra per Internet.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento