Valenbisi guanya 1.884 usuaris per primera vegada des de 2014 amb els nous abonaments
Valenbisi guanya 1.884 usuaris per primera vegada des de 2014 amb els nous abonaments Ajuntament de València

Dos mesos després de la posada en marxa de la promoció de nous abonaments de Valenbisi, s'ha registrat un increment de 1.884 usuaris nous que s'han unit a la xarxa. Per primera vegada en set anys de funcionament, Valenbici ha rebaixat el preu anual de l'abonament, que ha passat de 29,1 a 25 euros. La promoció dels 25 euros iniciada recentment es va posar en marxa aprofitant la posada en marxa de l’Anell Ciclista.

Segons el consistori, “es tracta d’una xifra significativa, ja que des de 2014 la tendència que havia registrat Valenbisi era la contrària”, una pèrdua de clients progressiva que, ara, ha canviat la tendència en l’evolució d’usuaris d’una manera “contundent”. El regidor de Mobilitat Sostenible s’ha mostrat “molt satisfet per estes dades d’increment d’usuaris que ens animen a continuar treballant de valent per oferir totes les alternatives possibles a la ciutadania per als seus desplaçaments”.

El regidor Grezzi ha explicat que “des de l'arribada del Govern de la Nau, la prioritat ha sigut negociar amb JC Decaux –la concessionària del servici- millores per a Valenbisi sense que estes tingueren repercussió en el preu de l'abonament. Així, vam aconseguir que, per primera vegada, la multinacional posara un servici d'atenció al client gratuït i que atenguera també en valencià, així com la posada en marxa de canals oberts de comunicació amb els ciutadans a través de les xarxes socials”.

A més, fa dos mesos, des de la regidoria de Mobilitat Sostenible, s’aconseguia esta rebaixa en l’abonament per a noves altes “que enceta una línia totalment oposada als continus increments de la tarifa que es van dur a terme en temps del Partit Popular”, que va inaugurar el servici amb un preu de 18 euros en 2010 i en 2015 va signar un últim increment fins als 29,21 euros, ha dit Grezzi.

Grezzi participa en el congrés ibèric de la vici a Saragossa

A partir de la tesi de Marc Rivière, el regidor Grezzi analitza les diferents interaccions que s'han donat entre els moviments socials i les administracions públiques en la definició de les polítiques públiques, des de les vies de comunicació informal amb caràcter reivindicatiu dels anys vuitanta, en què sorgeixen els primers col·lectius ciclistes, fins als compromisos per al foment de la bicicleta per part de les administracions públiques.

En la taula rodona participen junt a Grezzi tres ponents més, que presenten la seua experiència i analitzen models de disseny i execució de polítiques públiques relacionades amb la implantació de la bicicleta i el seu desenvolupament urbà.

Consulta aquí más noticias de València.