Grezzi entén el "temor" dels hostelers valencians amb el carril bus però assegura que no afectarà l'oci nocturn
Grezzi entén el "temor" dels hostelers valencians amb el carril bus però assegura que no afectarà l'oci nocturn EUROPA PRESS

Així ho ha garantit en la roda de premsa es presentació de la primera edició de 'Bicifest València' que se celebrarà al maig, en ser preguntat per les crítiques d'hostelers valencians a la prohibició d'aparcar en este carril durant la nit, que segons han advertit, "posa en risc uns 500 llocs de treball i pot afectar més de 750 locals".

"No crec que que hagen de témer ni molt menys els hostelers que hi haja una reducció dels seus ingressos", ha respost. En barris com a Russafa, ha exemplificat, on "pràcticament no hi ha pàrquings, està el del mercat de Russafa i poc més, i no hi ha aparcaments en el carril bus, no ha parat de créixer el nombre de bars i restaurants i la quantitat de persones" que acudixen a la nit.

L'edil ha assenyalat que els hostelers han participat en la Mesa de Mobilitat, "coneixen les peticions de totes les associacions durant quasi un any que hauríem d'intervindre en una situació que estava creant molts problemes per a la majoria i feia que l'autobús no funcionara bé".

MÉS PÀRQUINGS AMB TARIFA PLANA

A més, ha posat l'accent que "existixen alternatives viables i fruit d'eixe treball" s'ha pactat amb pàquings una tarifa plana -entre 5 i 7 euros la nit-, que oferixen quasi 2.000 places subterrànies en eixe entorn, "la majoria buides" en l'actualitat. Hui mateix, ha desvetlat, un altre pàquing s'ha sumat a esta iniciativa.

És més, s'ha mostrat "convençut" que "els pàrquings que fins ara s'ho estaven pensant, a mesura que açò va avançant i veuen que hi ha possibilitat que estiga lliure el carril bus se sumaran més. Dins d'una economia de mercat se sumaran més i oferiran preus competitius i serà un benefici per a tots", ha augurat.

De fet, alguns pàrquings com el d'Abastos, ha apuntat, tenen acords amb els hostelers de la zona per a oferir-ho a els qui acudisquen als seus locals amb cotxe.

Es demana a l'Ajuntament que construïsca pàquings com el de Bruges, ha recordat, "i si construïm és per a donar eixe servici", amb el que "havent-hi alternatives d'igual qualitat" poden deixar buidat el carril bus, ja que "si els cotxes estan aparcats tenim ineficiència del bus, molèsties i inaccessibilitat per a determinats col·lectius, soroll i contaminació". "Amb una oferta tan àmplia crec està cobertes necessitats de persones que vullguen anar amb cotxe", ha insistit.

"RASCAR" RECURSOS PER A MILLORAR L'EMT

Quant a la possibilitat de reforçar les línies de l'EMT, que ja han duplicat la freqüència de pas en les línies nocturnes 1 i 6, Grezzi ha apuntat que "és una qüestió de recursos" i que porten mesos treballant per a veure com millorar el servici, també en les línies diürnes.

No obstant açò, ha lamentat que encara que se li va fer una "petició expressa a l'Estat de subvenció al transport públic, que sí li ha donat a Barcelona i a Madrid, a València no se'ns ha donat". A Madrid uns 128 milions d'euros, ha recalcat, "si ens donaren el 10%, -12 o 13 milions-, per a l'EMT podríem millorar-la moltíssim", ha assegurat, al mateix temps que ha precisat que en estos moments el 70% dels costos se'n va en salaris, el 14% gasolina i la resta manteniment i altres qüestions.

En qualsevol cas, ha apuntat que van a veure "on podem rascar més recursos per a eixe compromís de millorar".

APARCAMENTS DISSUASORIS I PUNTS INTERMODALS

Finalment, preguntat pel suspens a l'aparcament del 3,9 que han donat els valencians en el 'Baròmetre Municipal d'Opinió Ciutadana de València', el regidor de Mobilitat ha comentat que "València és un àrea metropolitana que rep molts cotxes de fora de la ciutat, un problema que no s'ha resolt en els últims 30 anys, s'ha anat més prompte en un sentit contrari" però és una qüestió que estan treballant al costat de l'Administració autonòmica.

En este sentit, ha apuntat que la millora del transport públic metropolità haurà d'incloure "aparcaments dissuasoris" que permeten "deixar el cotxe fora de València i agafar autobús, tramvia o un altre mitjà de transport més sostenible" i d'esta manera reduir les dificultats d'aparcament.

Per a açò, caldrà habilitar punts d'intermodalidad i "que un puga triar" si entra a la ciutat amb cotxe o no "perquè té opcions de millor qualitat" encara que hi haurà gent que sí acudisca amb cotxe perquè treballa en punts més allunyats o perquè així ho necessita per altres motius.

L'edil ha volgut posar de manifest no obstant açò que "el 76% dels desplaçaments es realitza en mitjans sostenibles i només prop del 20% amb cotxe; la resta en bus, bici o caminant. "S'han fet moltes polítiques a favor del cotxe deixant de costat unes altres, nosaltres fem polítiques a favor de mobilitat sostenible, com a alternativa real", ha conclòs.

Consulta aquí más noticias de València.