Comunitat Valenciana

L'esborrany del nou decret de currículum està "pràcticament" llest per publicar el pròxim curs

  • L'esborrany del nou decret de currículum de Primària que prepara la Conselleria d'Educació està "pràcticament" llest amb la finalitat de que es puga iniciar el procés habitual de negociació en la meses amb diversos agents educatius i poder publicar la norma per al pròxim curs escolar 2017-2018.

Així ho ha assegurat el conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, en ser preguntat pels mitjans pels terminis d'aplicació d'este nou decret, que regularà que els centres puguen disposar del 10% del total de l'horari com a hores de lliure configuració -dos hores i 30 minuts setmanals- per a dedicar-les a les àrees de coneixement que consideren més adequades.

Interrogat pels terminis que preveu l'administració, Marzà ha asseverat: "L'esborrany el tenim pràcticament tancat i, a partir d'ací, passarà per les meses de negociació amb la idea que es puga publicar per al pròxim curs".

El conseller, que ha realitzat estes manifestacions a preguntes dels periodistes en un acte de presentació de noves convocatòries públiques del Consorci de Museus, ha subratllat que la modificació del decret de currículum sorgix "d'una perspectiva més participativa" de l'ensenyament.

"Creiem en una educació més descentralitzada i que no siguen les administracions les que ho dirigisquen tot i, per tant, que els centres puguen decidir part del currículum. En eixa línia portem treballant des de fa uns mesos en una modificació del currículum que proposa que els centres puguen decidir dedicar dues hores i mitja setmanals al que ells dediquen, la qual cosa no vol dir que hagen de ser a una matèria determinada", ha precisat.

En este punt, ha recalcat que cada centre decidirà a què destina eixe temps "en coherència" amb el seu projecte educatiu, inclòs el nivell de plirilingüisme, però les dos hores i mitjana poden emprar-se per a idiomes però també a incrementar l'educació artística, promoure activitats transversals que "trenquen" barreres tradicionals entre assignatures o reforçar una assignatura, ha posat com a exemple. "Estem treballant per facilitar l'autonomia dels centres, que puguen innovar més", ha resumit.

"RES A VEURE"

D'altra banda, Marzà ha tornat a insistir que esta modificació del currículum "no té res a veure" amb el decret de plurilingüisme, que és on se certifiquen certs nivells de competència de llengües.

En este sentit, ha apuntat que fins ara no se certificava ningú i que en la nova normativa no es preveu la certificació automàtica de coneixement d'anglés i valencià en certs nivells perquè "no es pot certificar automàticament a aquells centres que no fan res diferent al que feien fins ara".

No obstant açò, ha incidit que està previst en una disposició que tots els centres, estiguen en el nivell que estiguen, puguen sol·licitar a l'administració poder obtindre l'acreditació si demostren al competència pel que es dóna "més oportunitats i avantatges a tots".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento