Telefónica invertirà 81 milions a la Comunitat Valenciana per a estendre la fibra òptica i el 4G i reformar 25 botigues
Telefónica invertirà 81 milions a la Comunitat Valenciana per a estendre la fibra òptica i el 4G i reformar 25 botigues EUROPA PRESS

Així ho ha donat a conéixer el director general de Telefónica a la Comunitat València, Kim Faura, en la roda de presentació del pla de negoci de la companyia per al present exercici, on ha destacat que l'objectiu de la companyia és acabar l'any desplegant la fibra òptica en 90 municipis de la regió valenciana per a superar així el "50% de la població en cobertura".

Concretament, en el 13% de les localitats es mantenen els treballs iniciats en 2016, mentre que la resta són noves poblacions on arribarà la fibra òptica com Benissa, Alcoleja o Lliber en la província d'Alacant; Sant Mateu i Moncòfar a Castelló i Montaverner, Iàtova o Macastre en la de València.

De fet, ha destacat que la Comunitat és la tercera regió espanyola amb major desplegament de fibra òptica, solament per darrere de Barcelona i Madrid. En clau nacional, ha valorat que la suma de la fibra òptica a França, Alemanya, Itàlia i Anglaterra és inferior a la cobertura que té Espanya. "El més proper al nostre país en penetració és el Japó i Corea", ha remarcat.

Faura ha puntualitzat que la previsió de la companyia és cobrir la totalitat de les localitats valencianes de més de mil habitants amb una xarxa de telecomunicacions d'última generació abans del 2020. Per a açò, ha posat en valor la inversió en els últims cinc anys de 573 milions.

Per un altre part, el pla de millora de xarxes 4G inclou tant la instal·lació de noves infraestructures com l'actualització de les existents en més de 71 municipis distribuïts per les tres províncies. Amb tot, Telefónica preveu millorar el servici i aconseguir el 89,5% de població en cobertura.

PLA DE MODERNITZACIÓ DE BOTIGUES

Així mateix, la companyia destinarà part de la seua inversió al seu pla de redissenye de tendes a la Comunitat Valenciana que preveu l'adequació, en els pròxims mesos, de 25 establiments dels 115 punts de venda i canals especialistes que té en la Comunitat, amb l'objectiu d'adaptar-se a les noves demandes dels consumidors.

No obstant açò, ha admès no saber si la companyia podrà mantindre totes les seues tendes a la fi d'any ja que ha reconegut que cada vegada més la interlocució, les consultes i compres dels seus clients es duen a terme per canals online. Per açò, veu difícil apostar pel manteniment de tots els seus establiments a la Comunitat. De fet, veu "probable" que a la fi d'este 2017 hi haja "alguna menys".

Faura també ha destacat la col·laboració de la companyia amb l'Ajuntament de València en diferents projectes de Big Data en àmbits com el turisme per a conéixer les preferències dels visitants que acudixen a conéixer la ciutat.

Així mateix, ha posat en valor el treball de Telefònica amb l'emprenedoria i el foment de l'ocupació a la Comunitat amb programes com a 'Llançadores d'Ocupació' en el qual van participar 174 aturats dels quals "el 60% va aconseguir una ocupació" o el projecte 'Think Big' pel qual es va recolzar a 24 projectes amb segell valencià i de jóvens d'entre els 15-30 anys als quals se'ls va ensenyar a emprendre i a desenvolupar les seues pròpies iniciatives.

REFORÇ ESPECIAL PER A FALLES

Amb motiu de la celebració de les festes josefinas en la ciutat de València, Telefónica ha engegat un desplegament especial per a millorar les comunicacions mòbils. Així, ha explicat que, més enllà dels camions amb antena distribuïts per la ciutat, s'ha reforçat la cobertura en la xarxa de metro de la ciutat en les línies 1 i 3.

En este sentit, s'ha aplicat a tota la xarxa de València una parametrització especial per a esdeveniments augmentant la capacitat dels nodes en els quals el trànsit de veu i dades augmenta considerablement. "En les Falles de l'any passat, el dia de Sant Josep registrem un nou rècord en el consum del trànsit de dades amb un augment del 30% en Internet mòbil", ha destacat Faura.

Per tot açò, enguany la companyia mantenen la instal·lació dels 'small cells' en les cabines repartides en diversos punts de la ciutat que suposen dotar de cobertura 4G la xarxa, amplificant el senyal i millorant la cobertura en punts de difícil accés.

"LES CABINES ENS COSTEN MOLTS DINERS"

En este punt i qüestionat sobre si tenen previst llevar les cabines que té la companyia repartides per les ciutats, Faura ha admès que mantindre-les els costa "molts diners" per a "el poc ús que se'ls dóna". "En la mesura en què puguem intentarem anar llevant-les perquè és un cost que no té tornada", ha manifestat.

Respecte a les perspectives econòmiques que la companyia preveu per a este exercici a la Comunitat, ha coincidit amb l'anàlisi que va realitzar fa unes setmanes BBVA Research i ha apuntat al fet que el creixement seguirà però a un ritme inferior que en anys anteriors.

IMPACTE DEL BREXIT EN LA COMPANYIA

El director general de Telefònica a la Comunitat no preveu que l'arribada de Donald Trump a la Casa Blanca tinga "cap efecte" sobre la companyia "més enllà dels quals puga haver-hi a nivell global".

No obstant açò, ha puntualitzat que l'eixida del Regne Unit d'Europa -Brexit- sí ha perjudicat Telefónica que es trobava en un procés de fusió que no va ser possible. "Ara estem veient altres alternatives com traure-la a borsa o unir-la amb altres companyies que tenen continguts audiovisuals per a poder fer ofertes", ha resolt.

Consulta aquí más noticias de València.