Comunitat Valenciana

Mercadona preveu reduir un terç els beneficis en 2017-2018 per a invertir 1.200 milions a transformar les seues botigues

  • Mercadona preveu reduir fins a un terç els seus beneficis i passar dels 636 milions de 2016 a 200 milions en els pròxims exercicis de 2017 i 2018, amb l'objectiu d'augmentar la seua inversió un 50% fins als 1.200 milions d'euros per a l'obertura de 30 noves botigues i la reforma d'altres 126 per a adequar-les al nou model eficient que la companyia està impulsant.
Imatge de la presentació dels resultats
Imatge de la presentació dels resultats
MERCADONA
Imatge de la presentació dels resultats

Així ho ha indicat el president de la companyia, Juan Roig, durant la presentació els resultats del passat exercici de 2016, on ha remarcat que ara l'objectiu de la companyia és pensar en el llarg termini. "El capital de la companyia no va a suposar un fre per a la transformació de l'empresa i, per això, concretament, en 2017 es reduïx el benefici net a 200 milions d'euros, una tercera part respecte a 2016", ha destacat Roig.

Al seu parer, l'important és "asseure les bases del Mercadona del futur" pel que ha admès que s'ha decidit "sacrificar els beneficis a curt termini perquè els moviments en els quals Mercadona està immersa avancen més ràpidament i de forma sostinguda". "Estem convençuts del gran valor que esta decisió va a tindre per millorar la satisfacció dels 5 components de la companyia -client, treballador, proveïdor, societat i capital- en el mitjà i llarg termini. Este és el model d'empresa responsable i sòlida que volem", ha manifestat.

En este sentit, ha remarcat que reduir els seus beneficis en més d'un 60% no suposa "fer un pas arrere, sinó avance" que els donarà "una velocitat de creuer al·lucinant", ha afirmat Roig.

Per a aconseguir els reptes a llarg termini que la companyia s'ha marcat, Mercadona té previst realitzar la major inversió de la seua història, d'entre 1.000 i 1.200 milions d'euros per a l'obertura de 30 noves tendes i la reforma d'altres 126.

L'objectiu és, segons Roig, aconseguir que entre el 2022-2023, totes els establiments tinguen implantat el nou model de tenda eficient que oferix major espai en fruita i verdura, millor disposició de l'assortiment i millora l'experiència de compra del client.

EXPANSIÓ A PORTUGAL

Pel que fa a l'expansió de Mercadona a Portugal, Roig ha avançat que ja s'han contractat 120 directius portuguesos i ha adquirit el terreny per a una de les 4 botigues que té previst obrir en 2019. A més, ha explicat que, encara que encara estan estudiant l'estratègia que van a seguir, l'assortiment serà portugués.

Igualment, ha explicat que Mercadona continuarà amb la construcció del Centre de Procesament de dades en Villadangos de l'Erm (León). En l'àrea de logística, iniciarà la construcció de la nova plataforma que es convertirà en el seu principal bloc logístic regulador en la localitat valenciana de Sagunt, concretament en Parc Sagunt i continuarà amb la construcció del bloc de Vitòria-Gasteiz i el d'Abrera a Barcelona.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento