Comunitat Valenciana

Economia i comerços acorden aportar informes sobre afluència i treballadors per a una pròxima reunió sobre ZGAT

  • La comissió de treball encarregada de debatre i arribar a acords sobre el nombre de Zones de Gran Afluència Turística (ZGAT) a València i Alacant, reunida este dimecres, s'ha emplaçat a una nova trobada en febrer en la qual cadascuna de les organitzacions haurà d'aportar informes sobre afluència en els establiments, les temporades en la qual la gent va a comprar o el nombre de treballadors que han de contractar per, a partir d'estes dades, arribar a un pacte sobre horaris comercials.
Rebaja, rebajas, consumo, precio, precios, IPC, ropa
Rebaja, rebajas, consumo, precio, precios, IPC, ropa
EUROPA PRESS
Rebaja, rebajas, consumo, precio, precios, IPC, ropa

Així ho ha explicat el conseller d'Economia, Rafa Climent, al terme de la trobada, qui ha qualificat la reunió de "positiva" perquè "s'ha demostrat una voluntat d'arribar a un acord" que serà "difícil, complex i probablement ens porti molt temps", ha admès el titular d'este departament.

Climent ha insistit que ha sigut una primera presa de contacte per a arribar a un acord cap a les ZGAT i ha explicat que s'ha decidit que tant les associacions de comerciants com la pròpia Conselleria han d'aportar per a la pròxima reunió informes i dades sobre afluència o treballadors per a poder estudiar-los i valorar-los amb l'objectiu d'arribar a un acord que vaja "més enllà dels horaris comercials".

Alhora, ha insistit que cal tindre dades turístiques perquè "si parlem de ZGAT han d'haver uns criteris estrictament que el turisme va a estos comerços i que esta zona realment és turística". "Tot este conglomerat de dades ens ajudarà a anar configurant quin és el model de comerç que voldrem per al nostre territori, si és d'estil mediterrani o d'una altra índole", ha subratllat el conseller.

Per tant, ha insistit que fins que no tinguen a la mà estos documents per a "fer un estudi i una reflexió", "no podrem seguir avançant en esta voluntat d'acord que hui tots estem predisposats a arribar", ha puntualitzat.

"SENSE INFORMES LES DECISIONS SÓN ARBITRÀRIES"

Preguntat sobre si la Conselleria no compta ja amb este tipus d'estudis sobre xifres turístiques i d'afluència, Climent ha comentat que el seu departament sí té documents, però que la seua intenció és ajuntar-los amb els quals aporten els comerços per a "analitzar-los i intentar fer, des del vas contractar, un informe que ajude a poder decidir amb més rigor".

"Sense informes ni base, al final les decisions que es prenen són arbitràries i no són rigoroses i nosaltres volem treballar des del màxim rigor per arribar a un acord que no beneficiarà de cap de les maneres a totes les parts", ha reconegut.

Climent ha indicat que cada organització ha manifestat la seua posició sobre "el camí que pensen que podríem seguir", però ha insistit que ara mateix, "com en qualsevol negociació, es necessita "temps" perquè hi ha diferències i veu necessari "dialogar durant cert temps" per a assolir un pacte.

"Ara estem en este primer moment d'un procés, que m'agradaria que no fos excessivament llarg, per a arribar a un acord. El que cal fer possible és acostar postures i això d'avui per demà és molt complicat", ha admès el titular d'Economia, qui ha reiterat que la trobada d'este dimecres ha estat "una primera reunió de moltes, on s'ha demostrat que hi ha voluntat". "No podem en una primera reunió arribar a un acord seríem fenòmens", ha ironitzat.

Ha insistit que el tema dels horaris comercials és "complex" i caldrà anar "a poc a poc" perquè, segons la seua opinió, "per més córrer no arribarem a millor port". "Hi haurà moltes reunions i, al final, espere més tard que prompte arribar a un acord", ha tancat.

Esta comissió, creada el passat 28 de novembre a l'Observatori de Comerç de la Comunitat per

buscar una solució a les ZGAT, està formada per 15 membres repartits entre les entitats i associacions d'Anged, Asucova, Covaco, Unió Gremial, Cecoval, Associació de centres comercials, sindicats, ajuntaments de València i Alacant, Consumidors, Cambres de Comerç, Federació de Municipis i el Consell.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento