Brutícia, terrasses i soroll, principals queixes veïnals en la ciutat de València
Brutícia, terrasses i soroll, principals queixes veïnals en la ciutat de València 20MINUTOS

Sorolls, terrasses, brutícia i transport. Aquests són els principals problemes que, segons el parer de la Federació d'Associacions de Veïns, pateix València i per als quals aquesta entitat espera “solucions” amb el nou any.

La seua presidenta, María José Broseta, ha fet el primer balanç de gestió de l'actual Govern municipal en un exercici sencer, el que acaba de finalitzar: “2016 ha sigut el primer any complet de Govern dels nous dirigents després de 24 anys del PP, 20 d'ells amb majoria absoluta, per la qual cosa és evident que alguns problemes enquistats des de fa anys no es poden canviar de la nit al dia”, apunta la líder veïnal.

En el seu diagnòstic global, Broseta qualifica de “positiva” la “major obertura” de l'Ajuntament a la participació ciutadana, però demana millorar els processos participatius oberts “perquè integren a més veïns”. També valora els pressupostos participatius, però reclama un augment de la partida que es reparteix per districtes. De la mateixa manera, critica els retards en l'execució d'obres aprovades en 2016, algunes de les quals no han començats.

Un dels problemes que pateixen els barris és, segons el parer de la Federació, “la contaminació acústica derivada del botelló, els apartaments turístics i les terrasses”, que qualifica de “assignatura pendent”.

En l'última reunió mantinguda amb l'alcalde Joan Ribó, ambdues parts van acordar la creació d'un observatori permanent que integrara a tots els actors relacionats amb l'oci i el soroll per a proposar solucions i avaluar els seus resultats.

Quant a mobilitat, els veïns creuen que 2016 ha sigut un any “convuls”, principalment per la remodelació de línies de l'EMT, que en la seua opinió “no s'ha fet de forma consensuada, la qual cosa ha generat més de 5.000 queixes arreplegades en associacions de veïns.

A més, asseguren que no ha servit per a millorar les freqüències de pas dels autobusos, que són “les mateixes o superiors” a les quals hi havia abans. La Federació de Veïns considera que el vianant “ha de ser el protagonista” i que s'ha de fomentar el transport públic i ciclista, respectant les ordenances: “les voreres han de ser per als vianants, no per a les terrasses ni ciclistes”, apunta Broseta.

Pel que fa a la neteja, afirma que el pressupost de 2016 -era insuficient- ja que hi ha hagut moltes queixes per falta de neteja i de poda”. Broseta veu positiu l'increment d'ambdues partides i analitzarà “si és suficient l'augment d'escombratge i neteja amb aigua a pressió” previst per a 2017.

Un any decisiu per al Marítim

Per a l'entitat veïnal, “no hi ha hagut grans avanços ni en el Cabanyal, ni a Natzaret ni en l'impuls a la dàrsena que s'esperava” en 2016. La Federació espera que enguany es concreten els anuncis sobre les millores urbanístiques i de convivència en el Cabanyal, i els compromisos del port amb Natzaret. També reclama un ús públic per al circuit de Fórmula 1 i mesures per a evitar l'afecció dels temporals a les platges.

Consulta aquí más noticias de València.