Comunitat Valenciana

El Pla de Turisme 2017-2020 de la ciutat busca ser destí internacional i tindre una oferta especialitzada

  • VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La proposta de Pla Estratègic de Turisme 2017-2020 per a València busca convertir esta ciutat en "un destí turístic reconegut internacionalment pel seu estil de vida mediterrània, la seua història, les seues tradicions i les seues avantguardes", així com disposar d'"una oferta més especialitzada" per a atendre "un turista cada vegada més exigent i format".

Així ho ha indicat este dijous la regidora de Turisme a l'Ajuntament de València, Sandra Gómez, en la roda de premsa en la qual ha donat a conèixer este document al costat del director gerent de la Fundació Turisme València, Antoni Bernabé, i els presidents de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), Salvador Navarro, de la Cambra de Comerç de València, José Vicente Morata. Navarro i Morata han considerat "fonamental" tindre un pla d'este tipus i posicionar la ciutat per a aprofitar "tots els seus atractius".

Gómez ha assegurat que este és un document "participatiu" que busca en la seua concreció la implicació de tot el sector turístic i econòmic de la ciutat, de tots els partits que conformen el consistori, dels sindicats i dels representants veïnals. A la presentació han assistit també representants de comerciants com els del centre històric i del Mercat de Colom i de les agències de viatges.

L'edil ha explicat que este pla, el primer document estratègic que presenta el govern municipal d'una àrea de gestió, és encara una "proposta" que es concretarà i completarà a partir de les "suggeriments" que es rebin en el correu valència2020@visitvalencia.com el llarg del període d'al·legacions, de 30 dies de durada, que s'obri este dimecres.

Alhora, Sandra Gómez ha ressaltat que el contingut que s'integra ja en este document és "fruit del treball i del procés participatiu" portat a terme amb "tot el sector" per a establir els objectius i prioritats del pla". "És un pla que naix de la voluntat del sector. El govern local vol donar veu i participació al sector i codirigir amb ell i amb els principals agents" esta política, ha dit, i alhora ha afirmat que esta participació s'estendrà a sindicats, veïns, entitats culturals i grups polítics.

"Volem que el consens es trasllade a la resta de la ciutat perquè existeixi un contracte social de tots en esta matèria", ha afegit la titular de Turisme, que ha valorat la "rendibilitat" del turisme. Ha assenyalat que este és "el principal sector econòmic de la ciutat, el que més treball directe i indirecte genera, el que més ingressos i impacte econòmic té, el que millor ha resistit a la crisi i el que millor ha eixit d'ella".

Amb tot, ha apostat, com recull la proposta de pla, per "un model turístic col·laboratiu, sostenible i rendible" per a impulsar València com "un lloc únic per a descobrir, gaudir, aprendre o fer negocis i satisfer les necessitats dels turistes". En la mateixa línia, ha defensat potenciar "un destí més rendible", augmentant també "la despesa mitjana del turista", i "menys estàndard", fomentant la seua "idiosincràsia".

A més, la responsable municipal ha afirmat que es perseguix tindre "un turisme sostenible", tant a l'"àmbit urbà com mediambiental i social". En esta estratègia ha instat també a aconseguir "complicitat entre residents i visitants" i a veure "el turisme amb bons ulls" conciliant "els drets dels ciutadans amb l 'activitat econòmica". El model de turisme plasmat en el pla planteja, com han detallat Gómez i Bernabé, "tres grans objectius".

"MAJOR CAPACITAT"

Així, establix "créixer amb un posicionament de productes i mercats diferenciats, amb major capacitat per a generar riquesa i feina", "maximitzar els beneficis del turisme, en clau de sostenibilitat mediambiental i posada en valor del seu extens patrimoni, històric, cultural i natural", i "implementar un model de gestió del destí des d'una visió integral més col·laborativa i amb major protagonisme empresarial".

Estos tres fins es basen, com també han indicat la regidora i el director gerent de Turisme València, en sis "pilars" que són: "destí sostenible i amb qualitat de vida, activitat rendible, destí intel·ligent al servei del turista, el ciutadà i empreses; excel·lència, hospitalitat i talent, autenticitat i creativitat, i governança col·laborativa i cogestió.

Sandra Gómez i Antoni Bernabé, que ha considerat que el pla és "tremendament realista", han explicat també que este s'estructura entorn de quatre estratègies i estes al seu torn en onze plans i 32 programes detallats. La regidora ha asseverat que les estratègies "estan basades en la visió que volem de la ciutat en 2020" com "un destí turístic reconegut internacionalment".

La primera de les estratègies es dirigix a aconseguir a "crear valor per al visitant"; la segona, a "actualitzar la marca València" i a fer "una promoció més segmentada i tecnològica"; la tercera, a "un turisme intel·ligent i sostenible"; la quarta, una "governança transparent, eficient i col·laborativa". L'edil i el director gerent han subratllat en tota esta tasca la necessitat d'abordar-la des d'una "col·laboració pública i privada" -han apuntat la creació del Consell Local de Turisme-.

FITES PER A 2020

Bernabé ha precisat que entre els "fites" que es volen arribar a per a 2020 està aconseguir 5,5 milions de pernoctacions, incrementar la despesa mitjana diària del turista fins a 150 euros i de l'impacte econòmic anual fins a 1.500 milions d'euros, així com arribar als 3,5 milions d'arribades a l'aeroport i de 520.000 creueristes al port.

El responsable de Turisme València ha dit que se seguirà treballant per a ampliar la quota internacional amb estratègies en aquests mercats, primer a l'entorn més pròxim -Itàlia, El Regne Unit, Alemanya i França-, després a Centreeuropa, països nòrdics i Rússia, i finalment, a la Xina, Japó, els Estats Units, el Canadà, part de Sud-amèrica i Índia.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento