Comunitat Valenciana

Ximo Puig i Joan Ribó vinculen la conclusió de la T2 del metro a la inversió estatal

  • Demanen una reunió conjunta amb el ministre de Foment per a acabar amb el “bloqueig” de les obres.
  • El cap del Consell xifra en 130 milions els diners per a posar en marxa la primera fase.
  • Els túnels i el tram en superfície estan paralitzats i semiabandonats des de l'any 2011.
Joan Ribó i XImo Puig.
Joan Ribó i XImo Puig.
Ajuntament de València.
Joan Ribó i XImo Puig.

Sense diners de l'Estat no s'acabarà la línia T2 del metro, que havia d'unir el cèntric carrer Alacant amb el barri de Natzaret en la seua primera fase i les obres de la qual romanen paralitzades des de 2011. Per si quedava algun dubte, el president de la Generalitat, institució de qui depèn la infraestructura i l'alcalde de València van reiterar ahir aquesta situació, alhora que van vincular el reinici dels treballs a una injecció de fons per part del Govern central.

Ximo Puig i Joan Ribó van anunciar que demanaran una reunió conjunta al ministre de Foment, Íñigo de la Serna, per a “desbloquejar” la situació en la qual es troba la línia de Metrovalencia, iniciada i paralitzada després per falta de recursos per l'anterior Executiu autonòmic del PP, i poder acabar aquestes obres. Així ho van afirmar tots dos mandataris després de la reunió que van mantenir en el Consistori per a abordar diferents temes que afecten a la capital valenciana.

Tots dos van coincidir a assenyalar aquesta obra com “una de les més enormes barbaritats de gestió del PP en la ciutat” de València, escomesa “sense criteri i sense planificació”, la qual cosa va obligar a detenir l'obra, que roman paralitzada tant en el seu tram subterrani, fins al carrer General Urrutia, com en superfície, fins a Natzaret.

Puig va dir que cal “intentar” traure la citada infraestructura de la situació de paralització en la qual es troba i va afegir, en aquest sentit, que és convenient “cercar la fórmula per a no perdre tot” el fet i aconseguir que “milions d'euros no es vagen a la brossa”.

“És necessària la inversió de l'Estat. Nosaltres sols no podem fer front”, va afirmar Puig, que va subratllar que “solament per a posar en marxa la primera fase serien necessaris al voltant de 130 milions d'euros”. En aquest sentit, va afegir que es porten invertits “200 milions d'euros que, en aquests moments, no serveixen per res”.

Per la seua banda, Ribó va recordar que es tracta d'una infraestructura parada que la seua posada en marxa reivindica l'Ajuntament, també amb l'ajuda “d'un finançament estatal, com la qual rep Màlaga o Sevilla” per a infraestructures de transport. L'alcalde es va referir també a l'acord per a reconstruir l'Autoritat Metropolitana de Transport “que ens permeta exigir en el Govern central que els pressupostos de 2017 contemplen un contracte programa amb València per a subvencionar el transport públic, tal com es fa amb altres ciutats”.

València vol la llei de Capitalitat

Els dos mandataris van acordar la creació d'una comissió mixta per a avançar en la redacció d'una llei de Capitalitat que atorgue a València una Carta Municipal. Aquest fet permetrà a la ciutat assumir més competències, així com els recursos i finançament per a desenvolupar-les.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento