Comunitat Valenciana

València reprén les obres de l'anell ciclista després de l'aturada nadalenca

  • El carril-bici que envoltarà el centre de la ciutat, de 4,7 quilòmetres, té ja dos trams en funcionament.
  • Mobilitat reprén les obres en Guillem de Castro, a l'altura del carrer Jesús, i preveu acabar-les abans de Falles.
  • La plataforma, una reivindicació històrica del col·lectiu ciclista, reduirà carrils de tràfic privat en Colón i Xàtiva.
Recreación del futuro anillo ciclista de Valencia a la altura de la calle Xàtiva.
Recreación del futuro anillo ciclista de Valencia a la altura de la calle Xàtiva.
EUROPA PRESS / AYUNTAMIENTO DE VALENCIA
Recreación del futuro anillo ciclista de Valencia a la altura de la calle Xàtiva.

Les obres de construcció de l'anell ciclista de València s'han reiniciat aquest dilluns, una vegada superada l'aturada pactada amb els comerços amb motiu de les festes de Nadal i Reis. La contracta Pavasal, adjudicatària de l'execució de la infraestructura, ha reprès els treballs en el carrer Guillem de Castro, a l'altura dels encreuaments amb els carrers Jesús i Espartero.

Segons han confirmat fonts de l'àrea de Mobilitat Sostenible de l'Ajuntament de València, aquest traçat serà el pròxim a posar-se en funcionament i enllaçarà amb el qual va des de Guillem de Castro, a l'altura d'Àngel Guimerà, fins al Pont de les Arts, a l'altura del IVAM. 

Aquest últim és un dels dos trams ja en funcionament, al costat del que uneix el Pont del Real amb la plaça de Tetuán, a l'altura del carrer de la Pau. Entre tots dos sumen 1,5 dels 4,7 quilòmetres de longitud que mesurarà el carril-bici de la ronda interior una vegada finalitzat i tancat l'anell. 

Les mateixes fonts asseguren que els terminis, de moment "s'estan complint", per la qual cosa no hi ha variacions respecte a l'última estimació de finalització de les obres de la resta de trams, fixada per al 28 de febrer, és a dir, abans de Falles

La segona fase de construcció de l'anell ciclista, una reivindicació històrica del col·lectiu ciclista, suposa un desafiament major si cap per la seua complexitat, atès que comportarà la reordenació d'espais com l'entrada en el carrer Alacant des de Xàtiva, al costat de l'Estació del Nord, i la reducció d'un carril per al vehicle privat en l'emblemàtica i transitada carrer Colón. 

Una de les principals característiques del traçat és que baixa les bicicletes a la calçada, per la qual cosa aquest mitjà de transport guanya presència en detriment del vehicle privat i no del vianant, ja que no ocupa espai en les voreres. L'única excepció serà el tram comprès entre el pont de San Josep i les torres de Serrans per l'elevada concentració de vehicles. 

A més, també suposarà la creació de nous aparcaments per a motocicletes, la qual cosa, unit a la construcció del propi carril-bici, reduirà a només dos els carrils per a la circulació de tràfic rodat (més el carril EMT-taxi) en el carrer Colón, la qual cosa pot provocar congestions en hores punta. 

Un altre punt emblemàtic serà el tram del carrer Xàtiva. Els plans de Mobilitat Sostenible passen per destinar els dos carrils de la banda esquerra de la circulació en el sentit del tràfic (al costat de la plaça de bous) a espais per a vianants i el carril-bici. De fet, fins a la urbanització, l'espai per a vianants es marcarà amb testos i en ell se situarà l'estació 148 de Valenbisi. D'altra banda, l'estació de bicis de lloguer situada just a l'eixida de l'Estació del Nord es baixarà a la calçada.

683.000 euros de pressupost

El carril-bici que discorrerà per la ronda interior de la ciutat de València i que connectarà amb altres itineraris ciclistes compta amb un pressupost de 683.680 euros, un 19,8% per sota de l'inicialment previst, i un termini d'execució de cinc mesos. El traçat mesura 2,5 metres d'amplària, és més recte que el projecte anterior i suposa la creació de noves places d'aparcament per a motos a costa de les de cotxes. El projecte també suposarà més espai per als vianants i per al transport públic.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento