Comunitat Valenciana

Creen un "tren de futur" que pot arribar als 1.000 quilòmetres per hora

  • Es basa en un disseny disruptiu sense rails que permet rebaixar "radicalment" el cost de les infraestructures, al costat d'un sistema de levitació robust.
  • El projecte, en el qual han participat 5 alumnes de la UPV, ha estat seleccionat entre més de 300 universitats per a participar en la Design Weekend, a Texas.
  • Hyperloop UPV va més enllà d'esta competició, ja que l'equip és conscient del "gran mercat" que este innovador mitjà de transport pot generar.
HYPERLOOP UPV, el tren del futuro
HYPERLOOP UPV, el tren del futuro
HYPERLOOP
HYPERLOOP UPV, el tren del futuro

Un equip de més de 30 estudiants universitaris i emprenedors, entre els quals hi ha cinc alumnes de la Universitat Politècnica de València (UPV), participen en la posada al punt del primer prototip del Hyperloop UPV, un revolucionari sistema terrestre de transport de passatgers i mercaderies que assolirà velocitats de 1.000 quilòmetres per hora i es presentarà a l'estiu de 2017 a Califòrnia (Estats Units).

Este "tren del futur" va nàixer com a projecte per a la competició internacional d'idees per a desenvolupar el futur del transport promogut per Elon Musk, creador de d'èxit iniciatives com Paypal, Tesla o SpaceX, segons ha informat la institució universitària en un comunicat.

Hyperloop UPV es basa en un disseny disruptiu sense rails que permet rebaixar "radicalment" el cost de les infraestructures, al costat d'un sistema de levitació robust, altament eficient energèticament i que millora el confort.

L'equip inicial estava format per cinc estudiants de la UPV i ha estat seleccionat entre més de 300 universitats de tot el món per participar en la Design Weekend, organitzada per SpaceX a la Universitat de Texas (EUA), on van presentar la seua proposta. En esta fase de la competició, a la qual es van presentar projectes de 160 universitats, l'equip espanyol ha resultat guanyador de dos premis, al Millor Disseny i al Millor Subsistema de Propulsió.

Els responsables del projecte tornaran en gener a la POD Competition Weekend I de Califòrnia i allà faran una demostració real del seu sistema de levitació. Per a aconseguir-ho, han hagut d'ampliar l'equip fins a més de 30 col·laboradors de diferents països, a més de recollir el suport de diverses empreses i institucions nacionals.

La competició culminarà a l'estiu de 2017 amb la POD Competition II, on ja podran presentar un prototip complet del tren, que circularà levitant en un tub de buit travessant la pista d'1,5 quilòmetres que han construït.

Hyperloop UPV va més enllà de la competició estatunidenca, ja que l'equip és conscient del "gran mercat" que este innovador mitjà de transport pot generar els pròxims anys. Per esta raó, pròximament tindran llest un nou prototip que eleve la seua tecnologia a un nivell superior. Fins aleshores, l'equip busca sumar patrocinis i suport econòmic al seu "tren del futur".

"Per a les empreses és una oportunitat de participar en un projecte d'alt impacte, rebre molta visibilitat i posicionar-se en un nou mercat que va a donar molt que parlar", ha manifestat sobre esta qüestió el responsable de Comunicació i Patrocinis de Hyperloop, Juan Vicén.

Podria connectar Madrid-París en una hora

Els seus creadors defineixen el projecte com una idea de transport basat en un sistema de tubs de gran mida al buit pels quals circulen unes càpsules (els pods) similars a les utilitzades en els supermercats per a succionar els diners, però a velocitats de 1.000 quilòmetres per hora i amb capacitat per al transport de passatgers o càrrega.

Este sistema faria possible importants connexions industrials com Algesires (Andalusia) amb Hamburg (Alemanya) en només tres hores, o fins i tot Madrid i París (França) en una hora. Un altre dels seus grans avantatges és que podria evitar les llargues esperes a les zones d'embarcament, segons els responsables.

Hyperloop UPV ha sigut l'únic projecte a proposar un disseny disruptiu sense rails que permet rebaixar radicalment el cost de les infraestructures. En situar el sistema magnètic en la part superior del tren, no calen sistemes addicionals a l'interior del tub, de manera que també es redueix el cost de desenvolupament i d'energia.

Actualment, l'equip està format per 33 estudiants, molts d'ells en cursos de postgrau, i tres professors tutors. El seu objectiu, a més de liderar el projecte a Europa, és enfocar-ho també a l'Horitzó 2020, un programa d'ajudes europees a iniciatives que impulsen l'economia i tecnologia sostenible a Europa.

"Seguirem treballant dur perquè esta revolució del transport es convertisca en realitat en un futur pròxim. Tot i que puga semblar ciència-ficció, Hyperloop està molt a prop, i volem que Europa estiga al capdavant del seu desenvolupament", ha reivindicat el Project Mànager David Piscioni, que també ha assegurat que el nou tren "facilitarà el desenvolupament econòmic de la Unió Europea" a l'impulsar el transport intermodal com a alternativa al camió i a l'avió.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento