Comunitat Valenciana

Mercadona invertirà 180 milions d'euros en 2017 per a fer més eficients 125 botigues

  • Segons els càlculs de la companyia, s'aconseguirà reduir fins a un 40% el cost energètic.
  • S'ha dissenyat un nou model de caixa creat conjuntament amb l'Institut de Biomecànica de València.
  • A partir del 2017, Mercadona començarà a portar a terme nombrosos canvis en els seus establiments.
Supermercado Mercadona.
Supermercado Mercadona.
MERCADONA/JCBARBERÁ
Supermercado Mercadona.

Mercadona invertirà cinc milions d'euros en R+D+I i altres 180 milions més en la reforma de 125 botigues a tot Espanya per a adaptar-les al nou model que la companyia ha implantat i que és més eficient i aconseguirà reduir fins a un 40% el cost energètic.

Així ho ha avançat este dimecres en roda de premsa la responsable de Comunicació, Alejandra Joanes, durant la presentació del projecte 'Inversions, Obertures i Reformes per a 2017', on ha explicat que l'objectiu és millorar l'experiència del client optimitzant el seu temps.

La companyia ha presentat este dimecres el nou model que ja s'ha implantat en una botiga en Port de Sagunt i en Peligros, Granada. A partir de 2017, començarà a portar-se a terme fins a en 125 botigues. De fet, al començament de l'any es preveu la inauguració de dos establiments d'este tipus a Alacant i Barcelona.

Concretament, la reforma de la nova botiga de Sagunt, que té 1.600 metres quadrats, ha comptat amb un pressupost aproximat d'1,5 milions d'euros. La companyia preveu una inversió d'entre 2 a 3 milions d'euros en l'obertura de cadascuna de les botigues noves, ha explicat Joanes.

"Es tracta d'un nou model que millorarà experiència de compra i satisfer al màxim al client optimitzant el temps de compra", ha explicat la responsable de comunicació, que ha destacat que els nous supermercats seran "més amplis, confortables i amb una distribució que aportarà major calidesa".

Concretament, en el nou model, en la construcció del qual han participat 65 proveïdors, renova el disseny de botigues per ambients iniciat al 2000. Així, haurà nous colors i materials, tant a la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. A més, aposta per espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i, per això, s'han ampliat els passadissos 10 centímetres de fruita i verdura . Alhora, a l'entrada hi haurà un doble envidriat que evita corrents d'aire i hi haurà nous models de cistella de compra i de carros molt més ergonòmics i lleugers.

Amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries als treballadors, s'ha dissenyat un nou model de moble de caixa creat conjuntament amb l'Institut de Biomecànica de València, i que busca facilitar la tasca als treballadors.

D'igual manera, es repartiran nous dispositius electrònics amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, el que facilitarà l'autogestió de cada supermercat i agilitzarà els processos de tota la cadena.

Trencadís

Alhora, els nous supermercats de Mercadona comptaran amb nous dissenys de trencadís en les seues seccions que han sigut elaborats per més de 200 persones amb discapacitat.

Pel que fa a les millores mediambientals, a més de la reducció d'un 40% el consum energètic, a causa de a la millora d'aïllament tèrmic i acústic, s'utilitzarà un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regularà segons zones i moments del dia, per a una gestió "més eficient".

D'altra banda, Mercadona ha redissenyat el seu web corporatiu que actualitza el disseny anterior i millora la usabilitat i comunicació amb els usuaris. El nou web serà, per tant, "més senzill i intuïtiu" i adaptable a dispositius mòbils. La inversió ha sigut d'un milió d'euros i en el seu desenvolupament han col·laborat més de 30 especialistes.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento