Obertura d’expedient
Si només se sol·licita informació general o un assessorament de tipus bàsic, la persona que atèn el telèfon en primera instància resol la consulta. S’hi pot trucar en qualsevol moment i dia.
En canvi, per a casos més complexos s’obrirà un expedient de risc o de protecció i, si cal, s’interposarà una denúncia de maltractament o de la suposada situació de risc. Segons el Departament d’Acció Social, la nova oficina vol donar sortida a l’augment de situacions d’urgències, fruit de la major sensibilitat social, i no perquè, ara, hi hagi més casos de violència.
Serveis bàsics
Informació: Detecció de situacions conflictives per prevenir problemes futurs.
Reacció contundent: Coordinació per donar una resposta ràpida. Mesures de protecció immediata.
Mediació: Els menors i els pares han d’abordar conflictes. Un servei d’orientació ho vol fomentar.
Gairebé 7.000 trucades el 2006
El Telèfon de la Infància va atendre 6.815 trucades l’any passat. Un 60% de les fetes per menors es refereixen a l’àmbit domèstic: família, maltractaments i negligències. I entre les consultes d’adults predominen conflictes entre generacions i violència domèstica, el tipus de problemes que precisament més preocupa als mateixos infants. El servei va obrir 3.020 expedients l’any passat. Les mares recorren molt més a aquest telèfon que els pares.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios