Mercabarna mostra la seva gent i els seus mercats a través d'una exposició fotogràfica

  • El Mercat de la Sagrada Família acull fins al pròxim 9 de gener l'exposició dels guanyadors del concurs 'Mercabarna Enfoca'.
  • A través d'aquesta mostra, els ciutadans podran conèixer el dia a dia d'aquest mercat que treballa les 24 hores al dia.
Imatge de Toni Mateu, finalista del concurs 'Mercabarna Enfoca' de la categoria Professional.
Imatge de Toni Mateu, finalista del concurs 'Mercabarna Enfoca' de la categoria Professional.
Toni Mateu
Imatge de Toni Mateu, finalista del concurs 'Mercabarna Enfoca' de la categoria Professional.

Al Mercat Central de Fruites i Hortalisses de Mercabarna alguns compradors es mouen en bicicleta per cadascun dels seus set pavellons, comparen preus, fan encàrrecs i, de tant en tant, mengen patates fregides. Informacions com aquestes es poden conèixer a través de l'exposició fotogràfica sobre Mercabarna que aquest hivern acull el Mercat de la Sagrada Família. La mostra recull un total de 51 fotografies que expliquen al públic en general com funciona el dia a dia d'aquest mercat.

"L'exposició ensenya els valors i la bellesa de Mercabarna", explica Montserrat Ballarín, regidora de Comerç i Mercats de l'Ajuntament de Barcelona. Així, tots els treballs que a partir d'avui es poden veure al Mercat de la Sagrada Família són les fotografies guanyadores del concurs Mercabarna Enfoca, que es va celebrar per primer cop durant la primavera passada.

El certamen tenia dues categories i anava dirigit tant a fotògrafs professionals com a usuaris d'Instagram. Tots ells, més de vuitanta en total, van poder accedir diferents dies a Mercabarna i plasmar, entre altres aspectes, la duresa del treball nocturn, el bon humor amb què els treballadors el realitzen i els colors i la frescor de les fruites i les hortalisses. 

Diferents visions d'un mateix mercat

Cadascun dels guanyadors del Mercabarna Enfoca van mostrar una vessant molt concreta d'aquest mateix espai. El fotoperiodista Lluis Tato, guanyador de la categoria professional, es va decantar pel seu costat més humà i va fotografiar els empleats del mercat. "Em va sorprendre veure que a Mercabarna s'hi treballa fent pinya i que els seus treballadors tenen edats i nacionalitats molt diferents", explica a 20minutos.

Pel que fa a les guanyadores de la categoria Instragramer, una d'elles és Sonia Troncoso, que va plasmar la mobilitat dels usuaris de Mercabarna. "Crida l'atenció veure que alguns compradors del Mercat de les fruites van en bicicleta d'una nau a l'altra", comenta, i destaca l'agilitat i la coordinació amb què es desplaça la gent en general, que bé pot anar d'un lloc a l'altre a peu, sobre dues rodes o damunt d'un toro mecànic.

Finalment, Angélica Rodríguez, una altra de les guanyadores del concurs d'Instragram, va posar èmfasi en els diferents colors i textures que tenen els productes de Mercabarna i va destacar-ne el contrast.

Des d'ara fins al 9 de gener, l'exposició es podrà veure al hall del Mercat de la Sagrada Família i més tard es portarà al Centre Cívic Can Basté, on es podrà visitar del 16 de gener al 10 de febrer.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento