Comunitat Valenciana

L'Ajuntament de València renova la seua seu digital per a accelerar tràmits administratius

  • El nou portal web del Consistori comença a funcionar hui.
  • Els veïns de València ja poden realitzar el 95% dels tràmits administratius a través d’Internet.
  • El ciutadà pot iniciar nous documents o continuar els que va deixar pendents en els usos anteriors.

Els veïns de València podran accedir i tramitar gestions telemàticament amb l'Ajuntament a través d'una identificació i una clau, com es fa per exemple en les entitats bancàries, i sense necessitat d'un certificat electrònic. La nova seu electrònica de l'Ajuntament (sede.valencia.es), que comença a funcionar hui, “serà més fàcil, accessible i funcional”. A més, segons va explicar ahir el regidor d'Administració Electrònica, Pere Fuset, també afavorirà la transparència, ja que els ciutadans podran conèixer, a més de l'estat dels seus tràmits, els documents que formen part d'ells.

L'edil va presentar ahir l'actualització d'aquesta seu “que facilita la relació electrònica entre la ciutadania i l'Ajuntament i dóna compliment als preceptes que estableixen les lleis 39/2015 i 40/2015”. En paraules de Fuset, “una vegada més a l'avantguarda en la governança electrònica, ja que serem el primer ajuntament d'Espanya que s'integra amb la gestió d'identificació electrònica CL@VE, el que permetrà poder utilitzar qualsevol certificat electrònic reconegut per Espanya així com també els que s'utilitzen per ciutadans europeus”, va afirmar.

La nova seu electrònica, que ha sigut elaborada seguint les directrius del redisseny del portal municipal, “també millora la neutralitat tecnològica en el cas d'ús de signatura electrònica”, ja que facilita aquesta acció independentment del sistema operatiu i navegador utilitzat.

Pere Fuset va aclarir que, amb la nova seu electrònica, la ciutadania ja podrà realitzar el 95% dels tràmits administratius. Al mateix temps, va explicar que, entre els serveis incorporats, destaca que es podran iniciar tràmits i deixar-los pendents fins a obtenir tots els documents necessaris per a acabar de realitzar la gestió per registre d'entrada, la qual cosa suposa oferir una carpeta d'esborranys al ciutadà que abans havia d'iniciar-los novament. “En aquesta carpeta, el ciutadà pot gestionar els seus esborranys, finalitzant els que tinguera iniciats o bé eliminant aquells que considere”, va afegir.

Així mateix, aquells veïns de València que fins ara podien consultar l'estat de tramitació dels expedients en els quals constaren com a interessats o representants també podran accedir als documents que formen part d'aqueixos expedients. D'aquesta forma, el Consistori facilita als ciutadans, “el dret a l'accés a tota la informació que compon l'expedient des de les seues cases, evitant així desplaçaments a les instal·lacions municipals. Açò ho habilitarem el 10 de novembre per a expedients creats a partir del 2 d'octubre”, va finalitzar Fuset.

Menys paperassa i des de casa

La iniciativa persegueix evitar als veïns de la ciutat els desplaçaments a l'hora de realitzar tràmits amb l'Ajuntament, que en ocasions són més d'un per falta de documents. A més de la comoditat per gestionar-los des de casa, s'evita el consum addicional de paper.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento