Així, ha reclamat, com assenyala en un comunicat, que esta norma compte amb "un finançament real d'ací als nous pressupostos generals de l'Estat (PGE) que permeta dignificar els servicis de transport públic de tot l'Estat".

Baldoví ha defensat el paper del transport públic com a "garant de la mobilitat sostenible" i "del dret a desplaçar-se lliurement en igualtat de condicions".

"Amb la nova llei hem aconseguit crear un marc de finançament estable que no estigui sotmès a variacions de govern, per això és important dotar a esta llei dels recursos suficients per a aconseguir finançar correctament els servicis de transport públic, ja que amb ells s'aconseguix una mobilitat urbana més eficient i un major desenvolupament econòmic de les ciutats", ha argumentat el portaveu.

El representant de Compromís ha assenyalat que fa 14 anys que el Govern "no complix amb la disposició que obliga a destinar una partida pressupostària a finançar el transport públic a la ciutat de València", i alhora ha destacat que això suposa "un greuge de 400 milions d'euros que contrasta amb la inversió pública a Madrid (126 milions només en 2016) o Barcelona (98 milions)".

"INJUSTES DIFERÈNCIES"

"L'objectiu d'esta nova Llei de Finançament del Transport Metropolità és precisament acabar amb estes injustes diferències i assegurar que cada ciutat compte amb els recursos suficients per a finançar els seus servicis de transport públic en funció de criteris objectius com la població o l'extensió de cada àrea metropolitana", ha plantejat Baldoví.

Consulta aquí más noticias de València.