Economistes i empresaris valencians demanen al nou Govern "visió estratègica" per acabar el Corredor Mediterrani

  • VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Economistes i empresaris valencians reclamat este divendres al nou Govern de Mariano Rajoy i en especial al seu ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que tinga "visió estratègica a mitjà i llarg termini i no una visió a curt termini i electoralista" i que invertisca en la finalització de les obres del Corredor Mediterrani, una infraestructura que va "endarrerida completament" i que asseguren seria beneficiosa tant per a l'economia valenciana com per al conjunt d'Espanya.

Així ho ha posat de manifest el president de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), Salvador Navarro, en roda de premsa al costat del degà del Col·legi d'Economistes de València (COEV), Juan Manuel Pérez Mira, per a presentar els resultats del sondeig 'COEV OPINA' sobre l'impacte que tindria la construcció del Corredor. Per a la majoria dels enquestats (97%) esta infraestructura és "clau, urgent i irrenunciable".

Tant Navarro com Pérez Mira han lamentat la "invisibilitat" dels valencians en la formació del nou Govern. "Caldrà esperar als premis menors", ha apuntat el dirigent de la CEV.

Segons ha apuntat, la realitat de l'"històric de la política" és que "els presidents d'Andalusia han fet el seu AVE d'Andalusia, la ministra de Foment de Màlaga ha fet el seu AVE a Màlaga, el president de Valladolid el seu AVE a Valladolid, a Galícia s'està fent el seu AVE a Galícia" i ara que hi ha un ministre de Santander, "entenc que el pròxim pas serà la I basca i l'Eix Cantàbric", ha augurat.

"Això és la política espanyola", ha lamentat Navarro. D'ací, "la importància de tenir gent amb visió estratègica en els ministeris", no només ministres sinó en llocs tècnics, ha apuntat. També ha criticat "esta visió permanent que hi ha a Espanya que tot ha de passar per Madrid" i ha assenyalat que "algú amb visió estratègica ha de dir que el Corredor Mediterrani real no és el que passa per Madrid".

Navarro ha instat al nou Govern a vore el Corredor Mediterrani com una infraestructura beneficiosa no sol per a la Comunitat Valenciana, sinó per al conjunt del país i ha recordat el seu valor mediambiental a més de l'econòmic: "L'objectiu de la Unió Europea és que en 2030 el moviment ferroviari està entre el 27-30%" quan hui dia "a Espanya està entorn del 2-4%".

"MENYS PERSONALISMES I MENYS PROTAGONISMES"

Precisament per a posar de manifest el "dèficit en infraestructures" que patix la Comunitat Valenciana, la CEV ultima un informe amb altres agents econòmics a reivindicar davant del nou Govern. "A vore si els valencians aprenem i som capaços d'anar al Ministeri tots junts a demanar el mateix", ha subratllat.

En este sentit Navarro "demanaria menys personalismes i menys protagonismes" i ha celebrat que sembla que "ja s'està començant a generar unió entre lobbys, cambres, empresaris... "No ens hem valorat a nosaltres mateixos", ha assegurat el president de la CEV, però "ja comencem a vore'ns junts", ha celebrada.

També Pérez Mira ha lamentat que "la representativitat dels valencians en els diferents estaments no és d'acord amb el nostre pes històric, poblacional i econòmic" i "clarament som invisibles en el nou Govern". "Potser el problema siga el col·lectiu, però crec que això està canviant", ha coincidit amb Navarro.

En qualsevol cas, el degà del COEV confia que en altres esglaons com les Secretaries d'Estat es nom a persones que "entenguen la realitat valenciana i siguen conscients dels problemes del seu empresariat".

UN CORREDOR "URGENT I NECESSARI"

El líder dels economistes valencians ha desgranat les conclusions del sondeig 'COEV OPINA' que ha entrevistat un total de 470 economistes entre el 26 i el 31 d'octubre sobre el Corredor Mediterrània.

El 96,39% dels enquestat està "convençut" que el Corredor Mediterrani seria "beneficiós o molt beneficiós" per al conjunt de l'economia valenciana, respecte del 3,40% que, sense rebutjar-la, dubta de l'abast que tindria.

El principal "escull", coincidixen, està en la inversió que requerix la seua construcció. Per al 83,62% dels economistes valencians, tot i això, "l'impacte que tindria justifica esta inversió per part del Govern. Sol un 4,68% creu que la magnitud de la inversió no compensaria els avantatges de la seua posada en marxa.

De fet, per al 75,53% dels entrevistats el també conegut com a 'tercer carril' és "clau, urgent i irrenunciable", front a un 18,09% que és "més comprensiu" amb els terminis en els quals s'està executant la infraestructura i un 5,74% que pensa que està "sobrevalorada".

Finalment, més del 70% dels economistes assegura que tindrà efectes beneficiosos per als diferents sectors econòmics començant pel transport de mercaderies, també en les exportacions i en el desenvolupament de l'activitat del Port de València.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento