Vist l’èxit que ha obtingut el servei de bicicletes municipals de Barcelona, el Bicing , ara, l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) vol exportar-lo a la resta de municipis de la corona metropolitana. Serà l’Àrea Bicing.

S'ha encarregat un estudi per determinar per on i com hauran de circular les bicis
Es preveu que el servei entri en funcionament durant l’any vinent. Però abans d’engegar-lo l’EMT encarregarà un estudi per establir on i com hauran de circular les bicicletes.

El president de l’EMT, Antoni Poveda, va explicar ahir que l’estudi haurà de durar tres mesos i comptarà amb un pressupost de 60.000 euros.

Ubicar les estacions

Servirà per establir la ubicació de les estacions del nou Bicing metropolità en llocs especialment concorreguts com ara zones escolars o biblioteques.

A més, haurà de garantir la connexió entre municipis a través de carrils bici. "Haurem de veure quina dificultat té posar carrils bici que connectin Sant Feliu de Llobregat o Santa Coloma de Gramenet amb Barcelona", va exposar ahir Poveda.

Les estacions de bicicletes estaran en llos concorreguts com col·legis o biblioteques
L’Àrea Bicing, tal com s’hi va referir ahir el president de l’EMT, serà "compatible" amb el Bicing barceloní.

Ara bé, la possible modificació de les ordenaces de circulació de cada municipi dependrà de l’ajuntament que correspongui.

Metro i bus nocturn

Pel que fa a la freqüència de pas del metro nocturn, la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Assumpta Escarp, va exposar ahirque no hi ha intenció d’incrementar-la en breu perquè "sembla que es dóna resposta a la demanda que hi ha".

Ara bé, pel que fa al bus nocturn, l’EMT s’ha posat un marge d’uns 18 mesos per decidir quines línies s’amplien.