Comunitat Valenciana

Més de 120 auxiliars de conversa reforcen les classes d'idiomes dels col·legis valencians este curs 2016-2017

  • Un total de 123 auxiliars de conversa reforçaran les classes de llengua estrangera dels centres educatius de la Comunitat d'Educació primària i Secundària (ESO) durant este curs 2016-2017, la majoria d'anglès (87) però també altres idiomes com francès (22), alemany (12) i italià (2). En total sumen 53 experts més que l'any passat educatiu.

Els auxiliars han participat este dimarts en una jornada d'acollida i orientació celebrada en la sala d'actes de la seu a València de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, a la qual també han assistit els professors que compartixen aula amb ells i els membres del Servici d'Educació Plurilingüe -departament que ha gestionat la seua assignació al costat del Ministeri d'Educació-, fins a més de 250 participants, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

A la primera part de la trobada han tractat les recomanacions de treball per al tàndem pedagògic que formen docents i auxiliars, i estos han explicat quines són les tasques que han de fer. També han abordat les orientacions metodològiques relacionades amb el tractament integrat de llengua i continguts.

Seguidament, la Conselleria ha presentat exemples de bones pràctiques de centres que ja van comptar en les seues aules amb auxiliars de conversa durant el curs passat, com el CEIP Botànic Cavanilles de Gandia o l'IES Salvador Gadea de Aldaia, tots dos a la província de València.

Els 123 auxiliars estan destinats a col·legis públics que tenen autoritzat el projecte lingüístic amb un programa d'educació plurilingüe, així com els centres de Secundària i de cicles formatius que pertanyen a la Xarxa de Centres Plurilingües.

12 HORES A LA SETMANA

Al llarg d'este curs, acompanyaran als professors des d'esta setmana fins a finals de maig amb 12 hores setmanals de suport a l'ensenyament de llengües estrangeres, de les quals un mínim de nou hores seran d'atenció directa als alumnes i com a mínim unes hora a la setmana servirà de coordinació amb el tutor.

El departament que dirigix Vicent Marzà ha destacat que la Comunitat ha passat en un any educatiu de 70 a 123 auxiliars, dins d'este programa dissenyat pel Ministeri i que distribuïx anualment a les comunitats autònomes un número determinat de professors de suport per reforçar l'ensenyament d'idiomes.

En concret, un total de 87 centres educatius de la Comunitat comptaran este curs amb auxiliars d'anglès, 22 amb auxiliars de francès, 12 d'alemany i sol dos d'italià. Per nivells educatius, estos experts treballaran en 56 col·legis d'Educació Infantil i Primària, 65 instituts d'ESO i un integrat d'FP.

ESPECIALMENT NECESSARIS EN ANGLÈS

Després de rebre als participants en la jornada, el director auxiliar de Política Educativa, Jaume Fullana, ha explicat que l'objectiu prioritari de la figura de l'auxiliar de conversa és millorar el nivell d'ensenyament dels alumnes en idiomes, amb vista a contribuir que els alumnes "isquen millor preparats i superen els actuals nivells de coneixement de llengües, especialment de l'anglès".

Per esta raó, ha destacat que les funcions específiques d'este personal van encaminades a reforçar les destreses orals de l'alumnat mitjançant activitats que faciliten la seua comunicació i interacció, així com materials didàctics que continguen exercicis que "fomenten la motivació i l'interès de l'alumnat per la llengua i cultura del seu país d'origen", tot per a "fomentar la creació d'un ambient plurilingüe i intercultural" en cada centre.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento