Adjudicació salomònica de la T-Sud a Iberia i Spanair

Cap companyia de les que s’hi establiran té previst fer vols intercontinentals a curt termini. El Pont Aeri s’hi trasllada i les ‘low cost’ es queden a la B i la C.
L’estat actual de la Terminal Sud en obres, des d’on operaran 42 aerolínies el 2009 (Aena).
L’estat actual de la Terminal Sud en obres, des d’on operaran 42 aerolínies el 2009 (Aena).
L’estat actual de la Terminal Sud en obres, des d’on operaran 42 aerolínies el 2009 (Aena).
Escasses sorpreses en l’adjudicació de les companyies que operaran des de la nova Terminal Sud de l’aeroport del Prat. Les aliances Oneworld (amb Iberia i Clickair) i Star Alliance (que compta amb Spanair) han estat les escollides per Aena, la gestora pública de l’aeroport, per gaudir de les futures noves instal·lacions.Es tracta d’una decisió salomònica, ja que s’ha comptat també amb la companyia de baix cost Vueling i amb 17 aerolínies que a hores d’ara ja operen vols intercontinentals.

Tot i que des d’un primer moment s’havia establert com a prioritat que les línies que operessin des de la T-Sud havien de fer una aposta clara pels vols de gran radi, el director d’Aeroports d’Aena, Javier Marín, va explicar ahir que cap de les companyies ha establert un calendari concret per operar noves rutes intercontinentals.

Marín va argumentar que  «s’ha donat prioritat a les aliances amb un major potencial de connectivitat».

La T-Sud, que entrarà en funcionament el 2009, comptarà amb 42 aerolínies. En quedarà fora l’aliança Sky Team, que ja opera vols intercontinentals i que ara s’establirà a la Terminal A.

El Pont Aeri d’Iberia s’establirà també a la T-Sud juntament amb les tres aerolínies que operen la ruta Barcelona-Madrid i perdrà, d’aquesta manera, el seu estatus privilegiat.

Les Terminals B i C seran per a la resta de companyies low cost i per a les que no operin vols intercontinentals.

Decisió «racional» o «un pedaç»?

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, es va mostrar convençut que les adjudicacions faran del Prat un aeroport més «competitiu» respecte Barajas. Per contra, si dilluns Artur Mas va criticar que és «un pedaç», el portaveu de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran Lleida, va criticar ahir que «és la millor garantia» perquè El Prat no sigui un aeroport internacional. L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va titllar de «racional» l’adjudicació a Oneworld i Star Alliance, però la decisió és «reversible» si no compleixin objectius de creixement. CC.OO i UGT han demanat que es mantingui els llocs de treball. I l’aliança Skyteam (Air Europa), que s’ha quedat fora de la T-Sud, creu que hi haurà canvis «importants» en l’adjudicació d’aquí al 2009.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento