Tot i que des d’un primer moment s’havia establert com a prioritat que les línies que operessin des de la T-Sud havien de fer una aposta clara pels vols de gran radi, el director d’Aeroports d’Aena, Javier Marín, va explicar ahir que cap de les companyies ha establert un calendari concret per operar noves rutes intercontinentals.
Marín va argumentar que «s’ha donat prioritat a les aliances amb un major potencial de connectivitat».
La T-Sud, que entrarà en funcionament el 2009, comptarà amb 42 aerolínies. En quedarà fora l’aliança Sky Team, que ja opera vols intercontinentals i que ara s’establirà a la Terminal A.
El Pont Aeri d’Iberia s’establirà també a la T-Sud juntament amb les tres aerolínies que operen la ruta Barcelona-Madrid i perdrà, d’aquesta manera, el seu estatus privilegiat.
Les Terminals B i C seran per a la resta de companyies low cost i per a les que no operin vols intercontinentals.
Decisió «racional» o «un pedaç»?
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, es va mostrar convençut que les adjudicacions faran del Prat un aeroport més «competitiu» respecte Barajas. Per contra, si dilluns Artur Mas va criticar que és «un pedaç», el portaveu de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran Lleida, va criticar ahir que «és la millor garantia» perquè El Prat no sigui un aeroport internacional. L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va titllar de «racional» l’adjudicació a Oneworld i Star Alliance, però la decisió és «reversible» si no compleixin objectius de creixement. CC.OO i UGT han demanat que es mantingui els llocs de treball. I l’aliança Skyteam (Air Europa), que s’ha quedat fora de la T-Sud, creu que hi haurà canvis «importants» en l’adjudicació d’aquí al 2009.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios