Comunitat Valenciana

L'Ajuntament de València dissenya al costat d'Ortifus una campanya de conscienciació per a mantindre neta la ciutat

  • L'Ajuntament de València, a través de la Regidoria de Gestió de Residus Sòlids i en col·laboració amb el dibuixant i humorista gràfic valencià Ortifus, ha dissenyat una campanya de conscienciació ciutadana per a mantindre neta la ciutat "entre tots". L'objectiu d'esta iniciativa és traslladar el missatge que "una ciutat és més neta no només quan es neta més sinó també quan s'embruta menys" i que "la ciutat és la nostra segona residència i cal cuidar-la com una casa".
Ortifus, Soriano y Ribó presentando la campaña de concienciación de limpieza
Ortifus, Soriano y Ribó presentando la campaña de concienciación de limpieza
EUROPA PRESS
Ortifus, Soriano y Ribó presentando la campaña de concienciación de limpieza

Així ho ha expressat este dijous l'alcalde de València, Joan Ribó, en la roda de premsa que han oferit al costat de la regidora de Gestió de Residus Sòlids, Pilar Soriano, i el dibuixant Ortifus per a presentar esta campanya, baix el lema 'València-Neta'. El primer edil ha dit que la neteja de la capital valenciana és una "qüestió de tots, de tota la població" i ha lamentat que "en el passat s'ha treballat poc" per a "millorar la consciència ciutadana" en este sentit.

El responsable municipal, que ha avançat que en els pressupostos del pròxim any s'incrementarà la partida de neteja tot i que no ha precisat el muntant, ha destacat el "compromís" del seu equip de govern amb la neteja. Ha recordat que l'any passat va posar en marxa un Pla de Xoc en este àmbit, així com l'augment de partides efectuades des que governa, tenint en compte que València "se situava al costat d'Osca entre les últimes ciutats d'Espanya en inversió de neteja".

Joan Ribó s'ha mostrat partidari de seguir treballant en este camí, i alhora ha subratllat la conveniència de "millorar l'educació ciutadana sobre la neteja" per a evitar conductes com no recollir els excrements dels gossos dels carrers o no tirar les deixalles fora de les papereres i contenidors d'escombraries.

Pilar Soriano ha justificat per esta raó la posada en marxa de la campanya dissenyada al costat d'Ortifus en esta direcció, una iniciativa que naix ara però que el consistori podrà repetir quan considere necessari. L'edil, que ha coincidit amb Ribó a apuntar la necessitat d'"implicar a tota la ciutadania" en el manteniment de la capital, ha precisat que les imatges dissenyades per a l'ocasió per este dissenyador gràfic han passat a ser "propietat de l'Ajuntament".

La titular de Gestió de Residus Sòlids ha explicat que l'humorista ha dissenyat tres cartells mida A-3, dels quals s'han editat 60.000 exemplars, així com díptics, dels quals s'han emès 200.000, i targetes, de les quals s'han fet 12.000.

Tot este material, com ha comentat Soriano, es distribuirà entre els comerços urbans i els mercats, les associacions veïnals, les oficines d'informació, les biblioteques, altres edificis municipals i les comissions falleres a través de la Junta Central Fallera (JCF). La regidora ha ressaltat que els dissenys d'Ortifus s'acompanyen amb missatges, en valencià, fàcils, ràpids i àgils.

A més, es mostraran els dissenys preparats en les marquesines, les parades i el canal Bussi de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de València, i també per mitjà de les xarxes socials, per a les que el dibuixant valencià ha elaborat uns vídeos muts amb imatges per a recollir excrements de gossos i tirar les escombraries al contenidor adequat.

Pel seu costat, Antonio Ortiz Fuster, Ortifus, ha agraït a l'Ajuntament de València la "confiança" dipositada en ell per a fer esta campanya i ha valorat la capacitat que humoristes com ell tenen per fer "pensar" a través dels seus dibuixos. En este cas, ha comentat que es pretén reflexionar sobre la necessitat de recollir les deixalles dels animals, els papers, els xiclets, les restes de menjar i d'usar els contenidors per reciclar.

"Els cartells seran com el somriure irònica que et veig si no reculls la caca", ha dit el dissenyador gràfic, que ha apuntat també el "joc de paraules" que ha usat en estes creacions per a traslladar missatges curts però directes. 'Cadascú el seu, no t'equivoques'; 'Al fem, la caca al fem', 'La meua plaça neta', 'La meua ciutat neta', 'El meu jardí net' o 'El meu carrer net' són alguns dels missatges que es transmeten.

FASE DE CONSCIENCIACIÓ

Preguntat per si de cas la campanya presentada este dijous anirà acompanyada d'una revisió de l'ordenança de neteja per a incrementar les sancions si es detecten conductes no adequades, Joan Ribó ha indicat que ara s'està en "la fase de conscienciació". Així, s'ha mostrat "segur" que a través d'este procés "la immensa majoria dels ciutadans entendran que la ciutat és millor si tots estem conscienciats".

L'alcalde ha insistit en la necessitat de "treballar en la conscienciació de la gent" per a "embrutar menys". Tot i això, ha dit que si tot i això "hi ha gent irreductible" que no complix les normes "ja es passarà a la sanció". "En algun moment s'intensificarà", ha apuntat.

CONTENIDORS SOTERRATS

D'altra banda, preguntada per la ubicació a la ciutat de contenidors soterrats, Pilar Soriano ha assenyalat que este és un "repte" que es planteja el seu equip. Ha dit que estos elements tenen "unes característiques diferents a les dels quals estan en superfície" i que cal "vore en quina zona es fa".

Sobre esta qüestió, la regidora ha asseverat que la idea és situar-los, "sobretot, a les zones d'impacte visual, en els centres històrics" tot i que estos tenen "també el problema de vore on es fa el forat".

Alhora, preguntada pels ecoparcs, Soriano ha recordat que l'Entitat Metropolitana que presidix ha acordat la posada en marxa el pròxim any del de Paterna (València), que podrà ser usat per València i la resta de localitats de la seua àrea metropolitana. L'edil ha destacat l'increment dels ecoparcs mòbils.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento